tisdag 6 oktober 2009

Jag - datorexperten

Hade glömt bort denna lilla incident men blev påmind när jag läste Konst eller konstigt bloggen. Förra veckan när jag satt vid datorn så slocknade skärmen. Jag kontrollerade av och på knappen, sladdarna till hårddisken, startade om datorn igen. Inget fungerade, gick till vår allt i allo och bad honom om hjälp.
-Är det inte en sladd bara?
-Nej, jag har kollat allt!
-Men en gång var ni jätte många som inte fick en sak att fungera och då hade ni inte satt i kontakten!
-Jo, men då var inte jag med, säger jag lite kaxigt.
Han följer med in tar en snabb titt och konstaterar - sladden till skärmen har lossnat. Han hade roligt åt det hela dagen! Den enda sladden jag inte kontrollerat...

7 kommentarer:

BP sa...

1 000 tack för länken:-) Ha, ha, ha - skrattar än. Ja du förstår vaför. Ha, ha, ha, fortsätter att skratta. Men det bjuder vi dataexperter väl på... eller..ha, ha, ha :-) :-)

Sandra på Ön sa...

*skrattar* Det är en rolig händelse. Men det är ju en fråga man alltid får när man ringer datasupport.
"Jag vet hur man trycker på skärmen och startar en dator" säger man lite argt. Svaret man får är att det är vanligt fel, rätt roligt :)

Pjoltas sa...

Haha..känner igen mig där. Jag är "killen med tummen mitt i nyllet"..

=)

Petra sa...

Jag hade gjort exakt likadant!

Fröken Isakson sa...

Hahah låter precis som mig ;). Kram kram och ha en bra dag.

Hemmabloggaren sa...

Äsch, hur ska man kunna hålla reda på alla sladdar till alla elektriska monster man har här hemma, va?

Daniel sa...

Du verkar va lika tollig som jag!

Men bara att fnittra åt eländet!