tisdag 13 oktober 2009

Varför är det så få timmar på ett dygn?

Idag har det varit 190 hela dagen. Jobbade, hem för att hämta familjen och i väg för att handla vinterstövlar till barnen. Käkade på stan och hittade stövlar till båda barnen! Tjoho, det problemet avklarat! Kom hem hängde upp tvätt, sa godnatt till ett barn, snart nästas tur, plockade undan lite i köket och nu för fem minuter sedan satte jag mig ner här vid datorn. Ups, så var klockan nio...
Jag skulle verkligen behöva lite fler timmar på dygnet.
I morgon måste jag ut och springa igen!! Jag tröstar mig med att jag gått mycket i Aten och därmed fått min motion, nu när jag inte tränat på några dagar... Räknas det?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses, det var verkligen aktiviteter i ett. Vissa dagar kan vara helt hopplösa..
Hoppas du tar igen dig nu.
Ja, imorgon måste jag också ut och springa...på ett eller annat sätt.

elisabeth sa...

Klart det räknas. Finns inget bättre än semester i en storstad för man går från morgon till kväll. Hoppas ni hade det bra.

Kram
e

Petra sa...

Helt ärligt? Ok då, nä jag tycker inte att gå är motion :-) Möjligvis vardagsmotion och det är inte fy skam.
Skulle också vilja ha 6 timmar extra per dygn.
Kram

Fröken Isakson sa...

Det är klart att det räknas :). Håller med om att dygnet borde ha fler timmar. Sov sött. Kram Linda

BP sa...

Kraxar andfått fram: "Det räknas". Pust, pust ;-)

Gun sa...

Ja det räknas såklart! Promenader är bästa motionen så det så:)

Camilla sa...

Kom du ut i morse? Jag lyckades komma ut på min löprunda. Usch vad kallt det börjar bli. Vi hade tre minusgrader när jag gick ut....fast det var stjärnklart och fint. Ha en bra dag !
Kram

Hemmabloggaren sa...

Självklart! Själv har jag tänkt i mååånader att jag ska ut och gå, i alla fall någon gång varje helg. Men icke!

Mamma med ambitioner sa...

Hej!
Det är tanken som räknas!!!!!
Kan jag anlita dig, vi har inte hunnit införskaffa vinter pjucks.
Håller med dig om att det borde finnas flera timmar på dygnet, iallafall på tisdagar.
Kram Kristina :)

Jess sa...

sv Camilla: Kom tyvärr inte ut idag, hade så ont i halsen i natt att jag inte kunde sova. Trött och halsont är ingen bra kombination för löpning...

Emelie sa...

Skojar du...och jag har inte ens barn...men dock nytt jobb, får skylla på det.

Kramar!