fredag 18 december 2009

Egoistiska kollegan - igen

Ni förstår, oftast så skrattar jag bara åt Egoistiska kollegan, för det är så jobbigt att vara irriterad.
Jag måste ju bara berätta detta:
Min chef har kallat in oss till möte vid olika tidpunkter, ibland kan man behöva gå på två olika möten med olika människor för de behandlar olika ämnen. Ni förstår, eller hur? ;) Det gör inte Egoistiska kollegan, hon bara uteblev från det första mötet och när hon sedan kommer till det andra mötet undrar naturligtvis min chef varför hon inte kom.
Då svarar hon att hon tyckte det var jobbigt att gå på två möten och tyckte att hon kunde säga det hon skulle säga på detta mötet lika bra. ???
Chefen kontrade med att säga att hon i alla fall kunde ha vänligheten att meddela att hon inte tänkte komma så de slapp sitta och vänta på henne...

9 kommentarer:

Petra sa...

Makalöst blåst skulle jag vilja säga utan att känna personen. Kram

Ellinor sa...

Det är så roligt att läsa dessa historier och det är tur att ni kan skratta åt hennes beteende.
Kra

Gun sa...

Hahahahha! Gud vad jobbigt för er andra. Jag kan förstå att du inte orkar vara irriterad. Vissa personer är obotliga!

Ellis sa...

Fan vad drygt om jag får säga mitt :O Så gör man inte.

anne sa...

Men, kan inte chefen göra något åt detta pucko?

BP sa...

1. Snö i Skåne är ju som sagt "exotiskt", så njut du bara:-) 60 minuter till jobbet, ha, ha - en baggis. Häruppe tar det 3 timmar ;-)
2. Tacos äter vi aldrig, vet egentligen inte varför, troligen för att vi inte har några barn.
3. Historierna om "egoistiska kollegan" är helt suveräna. Jag har en sådan på jobbet jag med (fast som tur är på en annan avdelning). Du har rätt: det enda man kan göra är att skratta åt puckot. Annars skulle man ju mörda henne (softly) å då skulle man ju hamna i fängelse.. å det är hin inte värd. Läser gärna fler berättelser om henne :-)))

Em sa...

Det finns inte värre än människor som enbart tänker på sig själv och inte ser konsekvenserna för andra.

Dubbelörn sa...

Dina inlägg om Egoisten är så roliga! För dumhet kan bara bemötas med skratt :D.

Stor varm kram

Mrs. S sa...

Hoppsan! Konstigt att visa människor har jobb medans andra kompetenta själar inte har det...