onsdag 9 december 2009

Luciatåg och annat


Har precis kommit hem från luciafirande med A:s klass + en massa andra barn. Det finns tre parallellklasser på skolan i årskurs 0-2. Alla föräldrar samlades i sporthallen. Först kommer förskoleklasserna in. När de ställt upp sig säger en pappa i A:s klass:
-Det är konstigt, jag känner inte igen en enda i Pelles klass!
Alla mammor runt omkring börjar skratta och en mamma säger:
-Det kanske inte är så konstigt eftersom det inte är Pelles klass!
Så kan det bli när en pappa har full koll. :)


Grannkompisen är inne och leker med A, han går i förskoleklassen och är två år yngre än A. Då hör jag att A är upprörd och säger till grannkillen:
-Men A så kan du inte gå runt och säga!!! Mamma!! A säger till alla på skolan att vi har varit i hop!
Grannkillen:
-Ja, vadå, jag tycker att A är snygg!
(jodå, han är 6 år! :))

7 kommentarer:

Mary sa...

Oberoende av ålder tycker nog de flesta killar att A är söt! ;)
(och så tycker även gamla tanter som närmar sig fyrtio)

Vilda tankar! sa...

Vilken söt tärna och en härlig grannkille!
Lucia är en av mina favorit högtider.
Kort men intensiv.
Ha det gott och tack för dina-tycka-synd-om -ord!

Petra sa...

Vilken söt tärna!

Jess sa...

sv Mary: Du menar ursnygga kvinnor i sina bästa år? :)

Ellinor sa...

Så mysigt med små luciatåg. Synd att jag inte har någon nära i den åldern längre.

Så söta de är de små barnen. Grannkillen är säkert jätte glad över att få leka och tro att han varit tillsammans med A ;)

Kram

BP sa...

Två klockrena... igen. Å det ska viss böjas i tid. Å A är snygg och söt. Killen kan sin sak ;-)

Emelie sa...

Haha, sötnosar!