fredag 4 december 2009

Praktikanten - förhoppningsvis sista delen


Idag sa jag till min praktikant att om han överhuvudtaget vill ha ett jobb i framtiden så vore det en bra idé om han för det första kom i tid, för det andra stannade tills arbetstiden är slut och för det tredje att han meddelar när han inte tänker komma. Sa till honom att det kan leda till stor frustation på en arbetsplats om man håller på så.
Han medgav att han hade svårt med tider. (jaså?)
Efter detta undrade han om detta kom att påverka hans närvaro som jag ska meddela till hans lärare. Vad svarade jag på det? "Jag kommer naturligtvis att skriva de dagar du varit här, men inte de dagar du inte varit här." (vad trodde han?)

9 kommentarer:

Gun sa...

Hahahaha! Ja, vad trodde han??

Mamma med ambitioner sa...

Vilken knäppgök!
Synd bara att han inte ska vara kvar, för vår del menar jag:)

Tingeltangel sa...

Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. Vilken kille! Tack för gratulationerna.

Afrodite sa...

Sikket pucko! men nu är han ett minne blott...skönt för dig! =)

Sv: Mitt mål är att i alla fall hinna se IDOL innan jag somnar...Jag lyckades inte förra fredagen...=/

Vilda tankar! sa...

Ja, så var det roliga slut. Jag håller med mma, synd för oss men säkert skönt för dig.
Ha en skön fredagkväll!

Ellis sa...

Vad jobbar du med?

BP sa...

Undrar om han förstod svaret, tror inte det. Å jag trodde att du hade blivit av med idioten redan igår. Ta en extra vinare som bonus nu :-)

Emelie sa...

Han är ju inte på riktigt...fast jag har en värre historia tror jag. Vi får ta den någon gång...

Ellinor sa...

Ja vad ska man säga...Det har varit roligt att följa hans tid hos er :P

Kram