onsdag 16 december 2009

Tid

Tycker ni som jag att det saknas några timmar på dygnet? Jag och flickorna har börjat sortera ut leksaker som de inte använder längre. Jag har sagt att allt de inte vill ha kan vi sälja på loppis och sen får de pengarna. Tror ni de vill skiljas från sina saker? Icke, de ska läggas upp på vinden och sparas. Till vem? Vet inte, mina blivande barnbarn kanske?
I vilket fall som helst är det skönt att bli av med en del, som till exempel de 30 Barbiedockorna som ingen lekte med, så nu är bara de 25 viktigaste kvar här nere....
Angående tiden så har vi bara börjat sortera och jag skulle behöva en hel del timmar till. Någon som har några över?

7 kommentarer:

BP sa...

Ha, ha, ha... nu har jag inga barn men det räcker helt och hållet med maken som är född ekorre. Så jag förstår precis vad du menar. Själv ska jag ta itu med rensning under ledigheten snart. Yes, det ska jag, för jag har inga extratimmar att plocka fram heller ;-)

Petra sa...

Sorry lorry, här ligger jag själv minus i tid så jag kan tyvärr inte ge dig några timmar.

Elsa är som en hamster så jag brukar rensa när hon inte märker.

Gun sa...

Jag ha hur mycket tid som helst. Du kan ta lite om du vill, så kanske det är julafton i morgon när jag vaknar?:)

Mrs. S sa...

Nej tyvärr... det verkar vara en allmän åkomma som går runt just nu. Ingen har tid...

Mamma med ambitioner sa...

Kanske något att lägga till på önskelistan. Jag tycker att man alltid har någonstans man behöver sortera. När man sorterat på ett ställe och känner sig nöjd dyker det snart upp ngt nytt. Kul med loppis tycker jag. Våra barn har sålt massor på Esplanaden i lund och för pengarna har de sedan köpt nytt......... härligt kretslopp.
Kram Kristina:)

Ellinor sa...

Haha jag känner igen det där. Har fortfarande flera kartonger med leksaker och annat krimskrams på vinden hemma hos pappa, men bara tanken på att han skulle göra sig av med det...huuuuu....hahaha.

Kram

PS! Hoppas verkligen att snön ligger kvar över jul i hela Sverige :) Det vore på tiden.

Vilda tankar! sa...

Här är vi också flitiga sorterare. Fast leksakerna som barnen tyckte vi skulle göra oss av med har jag resolut burit upp på vinden. Har ingen aning om vem som skall ha dem, det är nog bara jag som håller fast vid deras bardom och har svårt att skiljas från den!
Allt annat kan åka!
Några timmar har jag tyvärr inte att erbjuda!
Kram!