söndag 27 december 2009

När jag är ledig

Bion (Luftslottet som sprängdes) i går var bra, gillade man de två första gillar man säkert denna också! Det var inte helt lätt att hitta en restaurang som hade plats igår. Tydligen är det många som går ut och äter annandagen. Vi fick till slut plats på Jensens böfhus som inte är min favoritrestaurang, men det var helt ok.
Jag började dagen med att springa en runda, känns bra nu efter all mat och godis man stoppat i sig.

Jag har väldigt svårt att bara göra ingenting och eftersom jag är ledig länge var vi ju "tvungna" att dra i gång några projekt... :)
Vi håller på att göra om i flickornas rum, M ville inte ha ett så barnsligt rum längre, ut med alla leksaker och maken blev ombed att bygga an mysig säng. Resultatet ska ni få se senare.
Jag ska måla hennes rum och har precis tvättat ur kylen. Om ni undrar - Ja. jag är på gång!! :)

I morgon blir det kanske soffan och min bok.

14 kommentarer:

Petra sa...

Men oj vad du fick eld i baken :-) Bra jobbat. Kram

Emelie sa...

Det är det som är det fina med att inte vara hemma under julen. Här i Smålands mörka skogar har jag inte ens mobiltäckning. Det blir bara slappa, spela spel, läsa bok och äta gott. Men så länge det är kul projekt är det väl okej :)

Kramar från oss till er!

Ellis sa...

Jag körde också total change när jag var 15... Jag dumpade mitt rosa rum och rosa gardiner. Nu är det gröna väggar (en mörkare än de andra - fond) och mörkgröna gardiner o överkast :) En ändring gör en gott! :D

sv: Cider är gott, jag gillar inte alkoholsmaken. de vrider sig i hela mig. Men tequila gillar jag :D

sienneis sa...

Ooo vi såg tvåan på juldagen :)
Spännande m trean! Det är så jobbigt bara när man är ensam om att läst böckerna och inte får berätta vad som kommer hända ;p

Hoppas ni hade en fiiin jul och GOD fortsättning!

Vilda tankar! sa...

Usch ja, det är svårt att trappa ner på takten. Man borde men det är också skönt att få saker gjorda!
Vilken fin klänning du har på er familjebild, får man gissa att det är Odd Molly?
Lycka till med ert projekt, det är ändå så trist att vara ute i detta gråa vädret så man kan lika bra stanna inne och fixa!
Ha det bra
Kram, kram

BP sa...

Bra att du/ni har fått igång "fantasin" och börjat "jobba". Måla väggar älskar jag (det enda i hantverksväg som jag är bra på). Här har jag skjutit upp några "måsten" i en vecka nu. Ska väll kolla era framsteg, kanske blir jag inspirerad att också få häcken ur vagnen.

Gun sa...

Det är kul att göra om hemma, men det är skönt attt slappa och vila också tycker jag.

Ha en skön Söndagkväll:)

Mia sa...

Ja visst var de bra! Man var ju lite rädd för att se filmerna, man brukar ju bli besviken när man läst riktigt bra böcker som sedan förvandlas till film. Men icke! Bra bio är en av vinterns bästa godbitar. :)

Hoppas ni haft en härlig jul i övrigt.
Kram och god fortsättning
//Mia

Fröken Isakson sa...

Oj vad ni hunnit med mycket. Mysigt att gå ut och äta och bio. Blir spänannde att se hur rummet blir. Kram

Daniel sa...

Sån duktig jänta!

Bildbevis tack!

Helena sa...

Å vad roligt :)
Kan du inte skicka hit lite energi till mig också? Känner mig seg som bara den idag fastän att det finns så mycket man vill göra.

Carina sa...

Det är roligt att göra en massa saker. Den där listan är alltid så lång och det är skönt att pricka av sakerna efterhand som de blir gjorda.
Tjingeling/
Carina

Herta sa...

Låter som om detta är en film jag måste se snarast. Jag har läst alla böckerna. God fortsättning!

Ellinor sa...

Människan är en märklig varelse ibland. När man jobbar och har fullt upp längtar man efter lite ledighet och när man väl är ledig då vill man ha fart och fläkt igen. Skillnaden är väl dock att ledigheten innebär att man själv får bestämma vad man ska göra till skillnad från på ett arbete.
Kra