torsdag 3 juni 2010

Betongsakerna!

Idag har det varit underbart väder! Synd att man suttit inne och jobbat, men jag hoppas på fler sådana här dagar!


Tänkte visa lite saker som jag gjorde på min betonggjutningskurs! Ett litet fat gjort på ett löv.


En kruka och små betonghjärtan som ska fungera som dekoration, så fort jag får tid att fixa lite hemma. Jag har mina förhoppningar att det kan bli en lugn lördag!


Jag gjöt ett fågelbad av ett rabarberblad men bladet går inte av! Det sitter fast! Det ruttnar väl bort så småningom...

Det var inte svårt att gjuta betongsakerna, har redan planer på att göra lite här hemma själv i sommar! Dock kan jag rekommendera er att gå en kurs först, trevligt och inspirerande!

15 kommentarer:

Malla sa...

men så himla fina saker!

Heidi sa...

Jättefina saker!! Min svärmor har gjort lite betongrejer till vår trädgård, jag skulle inte ens kunna skspa en betonghög! Tyvärr ser jag inte texten via mobilen..ska läsa ditt inlägg om EK sen ;-)

2BarnsMamman sa...

Verkligen vackra! Och visst är det underbart med det vackra vädret!

Ha en riktigt härlig fredag! Kram kram

Cilla sa...

Ja just det.. detta hörde jag rykten om på byn att du gjort...
hihihi
Kan det vara från din betongkollega??? Hmm
Du kan vara jätte stollt :0)
Super fina saker!!!
Mys Pys afton till dig & Tack
för idag!!
Nu fick du sett hur fort jag rör mig!!! #ASGARV#
Kramen Cilla

Rut-Knut-Tjut sa...

Fina saker! Duktig du är!

Anonym sa...

dom blev jättefina. colapeps

Petra sa...

Helt ljuvliga saker. Min favorit är krukan med hjärtarna. Kram

Mamma med ambitioner sa...

Jätte fina! Var det svårt?
Jag gillade att bladet sitter kvar, lite orginelt och annorlunda. Varför inte låtsas att det var tanken. Kram :)

frikadellen sa...

Men så imponerad jag blir! Jättesnygg layout i övrigt på bloggen, väldigt personlig och egen. Trevligt att du hittade till också. Jag hyperventilerar av prestationsångest, men lite syrebrist till hjärnan har ingen dörr av (?)

Hörni sa...

Vilka fina saker du gjort! Det verkar kul det där.

anna sa...

Hej på dig!
Vad roligt att du provat på att jobba i betong! Jag älskar det!
Det är vekligen ett tacksamt mtrl att jobba med. Ser fram emot fler av dina alster...
kram anna

anna sa...

Hej på dig!
Vad roligt att du provat på att jobba i betong! Jag älskar det!
Det är vekligen ett tacksamt mtrl att jobba med. Ser fram emot fler av dina alster...
kram anna

Milla sa...

Gud vad fina grejer du gjort! Blir lite sugen på den där kursen.

Linda - ehtela.com sa...

Oj, imponerande! Roligt att göra eget :) Trevlig helg!

anne sa...

Det blev väldigt fin form på rabarberbladsbadet! Säkert löses det upp vad det lider.