tisdag 1 juni 2010

Stress

Jag har förstått att det inte bara är jag som är stressad i dessa tider. Härom morgonen när jag skulle lämna A på skolan körde jag in på parkeringen och backade in i en ficka. Jag säger hejdå till A när jag ser hur en bil backar emot mig. Hon stannar, tänker jag, hon stannar INTE, tänker jag och hinner inte mer än tänka tanken och brak! Hon har backat in i mig.
Jag ser hur kvinnan bakom ratten bryter fullständigt samman inne i bilen. När jag öppnar dörren snyftar hon fram:
-Inte detta också....
Det slutar med att jag får trösta henne och till avsked får hon en stor kram. Det var ju trots allt bara bilen som blev skadad och det skulle kunna vara jag som gör en sådan här sak när man stressar från det ena till det andra.
Nu vinkar vi glatt till varandra på morgnarna och A tycker det är väldigt konstigt:
-Alltså, har ni blivit kompisar nu?
Ja, varför inte? :)


Någon annan som är sugen på lite sommarvärme?

19 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ha, ha ... ja, varför inte?

Hörni sa...

Just precis, varför inte? Det är bra för barnen att se att man kan ha förståelse för att andra gör fel ibland. Alla gör misstag och det gick ju bra.

Malla sa...

haha, så det kan bli :) sköt att det redde ut sig fint och att ingen gjorde illa sig!

Afrodite sa...

JA! Jag är sannerligen! =)
Vilken solskenshistoria du berättar...=) Så det kan gå!
Kram på dig!

Fröken Isakson sa...

åh vad gullig du är. Det behövde hon :). Underbar bild. Jag vill också ha sommar! Kram kram

Ellinor sa...

Usch, sådana där dagar önskar man att man inte ens gick upp på morgonen. Men vad tjänar det till att bli arg - uppenbarligen var det långt ifrån medvetet.
Kram

Rut-Knut-Tjut sa...

Fint av dig, jag skulle nog brytit ihop jag med som den andra, sån är jag. Skulle då blivit väldigt glad att få en kram. Härlig bild! Försökte kika in hos dig igår men när jag gör det via iPhonen blir allt bara svart? :(

Mamma med ambitioner sa...

Vilken tur att hon körde på just dig........ I bland kan de konstigaste stunder skapa vänskap för livet, har en sådan med det får bli mer om det en annan gång.
Solen skiner och det ska bli VARMT. Jippi!
Kramis!

Vilda tankar! sa...

Tänkte precis samma som mma, att det var tur att det var just dig hon backade på.
Någon som är sugen på sommarvärme undrar du...
Här sitter en som ler med hela ansiktet - för värmen är på väg och jag är fruktansvärt SUGEN!
Kram

Anonym sa...

Det är sånt som händer. Plåt är plåt. Dyrt och dumt men inte så mycket man kan göra åt det när det väl är gjort.

Heidi sa...

Det är ju jättebra att man kan behålla lugnet i såna situationer, det hjälper ju ingen att gapa o svära just då! Härlig bild..jag vill oxå ha pool..med 27 grader ;) Som Rut-Knut-Tjut skriver så blir det helt svart om man kollar på din blogg via IPhone..märkligt!?

Helena sa...

Du är en sådan person som man vill ha i sin bekantskapskrets. Gullig!
Kram

Petra sa...

Vad fint gjort av dig. Själv hade jag nog blivit förbannad för att jag själv var stressd.
Underbar bild. Kram

BP sa...

Vilken solskenshistoria med krocken. Tänk om alla skulle reagera så. Helt otänkbart för killar... tror jag.
Härligt att se din bild från poolen. Å kul att ni äntligen fått lite värme och sol ni också. Men det är ju jag som har skickat upp allt till dig.
1 000 tack för dina kommentarer. Gör bloggabstinensen mycket bättre:-)

Mrs. S sa...

Det låter som en bra vändning på en trist sak. Tur för henne att inte du var otrevlig och tvär!

Camilla sa...

Jag vill också komma och bada !!!

Milla sa...

Krocken hanterade du med bravur:) Är det du eller M som är i poolen, ser verkligen inte vem av er det är?

anne sa...

Stackars henne och stackars er bil!

Men som sagt; jag tror vi alla känner att det hade kunnat hända oss.

Anonym sa...

ser mysigt ut...colapeps