tisdag 29 juni 2010

Stockholm nästa?

I morgon ska vi se om det finns några lediga hotellrum i Stockholm i sommar. Vi var där i fjol och vi tyckte det var så mysigt så vi vill åka upp igen! Dessutom vill barnen till Gröna Lund som vi missade i fjol (det var en tokig mamma som hade sett fel på öppettiderna...).
Nu ska vi träna på att inte säga "En coca" när vi ska beställa, för tydligen är det ett skånskt uttryck och då kan det bli missförstånd och då vet man aldrig vad man får! ;)
Jag ska inte heller säga "en rullebör" men det finns egentligen ingen anledning att säga det, inte när man är i Stockholm på semester.


En blåsig tur på Djurgårdsfärjan från i fjol!

ps. Behöver semester när jag blandar i hop allt (jag undrar vad jag ska skylla på när semestern är över...)

15 kommentarer:

Malla sa...

stockholm är en bra stad! jag åker dit så ofta jag kan :) (typ en gång per år, så inte så ofta :P)

Dubbelörn sa...

Stockholm är en underbar sommarstad!

Kika in på min hotellsida, dör bokar jag alltid mina hotell till toppenpriser ;)

www.booking.com

BP sa...

Försök med Hotell Norrtull i Vasastan, mysigt värre. Utanför stan - Täby (15 minuter in till centrum med Roslagsbanan): täby Park hotell eller Scandic, de har sommarerbjudanden inkl.superfrulle.

PS. Nu dricker jag inte cola, men vad är det för fel att säga "en cola". "Rullebör" vet jag faktiskt inte vad det är... men vi är ju nollåttor;-)

anne sa...

Nog torde det finnas gott om hotellrum så här års, businessfolket har väl semester de också.

Connect Sign vid Norra Bantorget skulle jag vilja testa vid tillfälle, annars är Freys bra och Lilla Rådmannen (eller deras Bakficka med extra låga priser).

Jag bodde på Två kronor, vandrarhem på Surbrunnsgatan härom sistens (finns också i Gamla Stan), låt vara att det var vandrarhem, men riktigt mysigt, ingen frukost tyvärr.

Hotell Terminus gillar jag inte.

Tingeltangel sa...

Hotell i Stockholm har jag inte så mycket erfarenhet av men om det är något annat här som ni vill ha tips om så hjälper jag gärna till. Hoppas ni får en härlig vistelse i Stockholm.

Mamma med ambitioner sa...

Hoppas ni kommer iväg. Isåfall måste ni äta på Restaurang Magnus Ladulås i gamlastan. Så mysigt och gott. Billigt, kanske inte, men värt var enda krona:)

Heidi sa...

Hahaha..rullebör?? VAD är det?? Åker ni bil förbi Norrköping o vill stanna på en fika så här av er ;)

Ellinor sa...

Oh, det låte rju jätte härligt! Tycker absolut att ni skall ta er en tur dit upp. Stockholm är så vackert om sommaren.
Jag ska dit om några veckor för att hälsa på lite kompisar.
Kram

Petra sa...

Var det inte så att vi var där veckan efter varandra förra sommaren. Helt underbar semester med bra hotell och mysig tid med familjen.

Kramar

Vilda tankar! sa...

Vi är också sugna på Stockholm men har inte kommit så långt i planeringen.
Sist vi var där bodde vi på Mornington hotell och blir det Stockholm igen är det bara det hotellet som gäller!
Kram

Milla sa...

Underbart! Du behöver verkligen semester så som du kämpar på jobb;)

Unknown sa...

haha det är roligt det där med missförstånd :) men får tänka sig för när man åker på semester ;) haha

Fröken Isakson sa...

ÅH vad mysigt. Stockholm är verkligen en toppenstad :). kram kram

ps. vad är rullebör?

2BarnsMamman sa...

Hoppas ni hittar nåt hotell! Här är underbart just nu :) Kram kram

Edith och Jag sa...

Låter mysigt! Hoppas att ni kommer iväg. Hoppas själv på en tur till Stockholm framåt höstkanten.