måndag 14 juni 2010

Småretlig och svullen

Var på ett uruselt humör i morse.
Hade ont i nedre delen av ryggen och var lättretlig, inte förrän äggstockarna började göra sig påminda förstod jag att det var ägglossningsdags.
Det konstiga är att jag aldrig är beredd, att jag alltid undrar vad det är med mig.
Man tycker ju att jag borde lärt mig känna igen tecknen som menscykeln erbjuder, eller hur?
Det är vägningsdag i morgon och jag känner mig som en spärrballong...


Eftersom jag ändå känner mig som jag gör, tänkte jag visa min präktiga blåtira som jag fick för några år sedan.
Detta hände innan jag tog mitt förnuft tillfånga och började använda hjälm när jag åker skidor.
A var liten och jag skulle ha henne mellan mina ben när vi skulle åka knappliften. Hon står och joxar med skidorna och jag böjer mig ner och ställer skidorna rätt. Sedan vänder jag mig om för att se när knappen kommer. Jag lovar den kom! Det var inte sittdelen som knockade mig utan metallklumpen som liften är fäst i vajern med. Jag segnade ner (elegant, inbillar jag mig) och hade tur att personal fanns på plats.
Fördel - jag fick åka scooter till stugan. Fick inga bestående men (enligt mig själv ;))
Nackdel - ja, ni ser själv. 
Bilden är tagen en vecka efter det hände.

17 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Kära nån! Jag får ont bara av att titta på bilden. Vilken präktig blåtira. Du lärde dig den hårda vägen att det är bra med hjälm. Jag har faktiskt fått en sticka som fastnade i ögat när jag åkte skidor en gång. Det gjorde grymt ont och jag fick gå till en ögonläkare för att dra ut den. Sedan dess vet jag att man bör använda skidglasögon. Men jag har inte fattat att man skall ha hjälm - än.

Daniel sa...

stackars du med blåtiran!!

Men att åka scooter var inte fy skam vetja!!!

Malla sa...

ajajaj vilken blåtira!!
men du, tänk nu på ägglossningen imorrn då du kliver upp på vågen - och bli inte besviken om det inte är så mkt minus, du har säkert igen det till nästa vecka :)
Kram!

Hörni sa...

Aj aj aj, det ser ut att göra ont. Jag har själv haft en blåtira som jag fick när jag åkte pulka med dagbarnen, haha. Vintersport är tydligen farligt.

Heidi sa...

Oj oj oj..o förlåt att jag skrattar..bara lite inombords..det är just i liften man inte vill göra bort sig! Fyy va hemskt att få en blåtira där, jag har en kompis som gjorde nästan exakt samma misstag med likadant blåöga som resultat! Jag använder alltid hjälm o kidsen oxå tack o lov! Kram kram

Milla sa...

Ha ha ha , förlåt att jag skrattar men det är nog snarare en lättnad äver att det var ett gammalt foto. Trodde det hade något nu, typ att du fått en käftsmäl el nått. Du klär annars mycket bra i blåtira tycker jag;)

Helena sa...

Ajajajaja sicken blåtira!

Petra sa...

Ajdå, det där måste ha gjort svinaont.

Sv: Mina LPT skivor var gigantiska. Kram

Ellinor sa...

Vissa dagar är verkligen inga roliga dagar, men som tur är går de över. Hoppas att det känns lite bättre nu!
Kram

Fröken Isakson sa...

Åh fy, det måste ha gjort dödens ont :( .

Ja att man aldrig lär sig sin cykel ;).

Hoppas du får en toppendag, kram kram

Rut-Knut-Tjut sa...

Aj! Såg inte så skönt ut med vad bra att det inte var i nutid...

Hoppas du mår bättre snart! Kram

Mamma med ambitioner sa...

Stackars dig! Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur ont det måste ha gjort. Tur att ögat klarade sig. Hjälm i skibacken, ja tack - inte för att jag vill men för att barnen måste:) Hjälmen åker även på när vi cyklar.
Mensvärk, ägglossning blä,blä, blä.....men en anledning att köpa med snittisar hem. Ha det bäst! Kramis Kristina

Vilda tankar! sa...

Usch ja, det är pest med de där extrakilona som läggs på en en gång i månaden.
Håller med dig att varje gång det är dags så kommer det som en överraskning - fast man vid detta laget vet hur det är.
Kram

Vilda tankar! sa...

Glömde svara dig: de små skålarna har jag köpt i presentshopen på Hulten´s i Staffanstorp :)

anne sa...

Men hade hjälmen hjälpt i det läget?

Maken fick en knapplift i munnen när en vuxen kvinna släppte den när hon klev av och han stod och hjälpte yngsta sonen upp. Inte ett ord sa hon.

BP sa...

I en sekund tänkte jag ringa till Kvinnojouren;-)
Hoppas mensbevären ger med sig till imorgon.

Sandra på Ön sa...

Aj vilken blåtira!
Jag blir också alldeles svälld och konstig, två veckor varje månad, det är så jobbigt :(
Ha en fin onsdag.
Kram