onsdag 23 juni 2010

EK går i gång!

Man kan längta efter semester av många anledningar. På mitt jobb är vi några stycken som är rätt överens om att vi behöver vila upp oss inför EK:s utbrott.
Dagen började med att kollega M och EK är först på arbetsplatsen. M har kommit dit tidigt för hon har en viktig sak att göra som måste vara färdig senast i morgon. När hon gör detta pratar EK non stop. Hon säger snällt att hon måste skriva färdigt och EK säger att det förstår hon och fortsätter sedan att prata om sitt.
När kollega C kommer till jobbet har M gett upp hoppet om att få något gjort eftersom EK inte fattar. C och M börjar prata med varandra, nu har EK börjat jobba och får plötsligt utbrott och skriker om att hon vill ha arbetsro och att de pratar jättemycket , hon kan inte koncentrera sig och nu får det vara slut på snackandet osv. C tycker att EK kan sätta på sig sina öronproppar, men EK tycker att det hörs ändå...
Vid lunchtid får EK tuppjuck igen! Hon ska också göra klart ett arbete till i morgon och börjar skrika om att hon inte hinner det, det är inte klokt att hon ska göra det för hon jobbar bara 60%, det är heller inte klokt att hon fått reda på uppgiften så sent, bara två veckor hade hon på sig, det är inte klokt, hur ska hon hinna, hon jobbar faktiskt bara 60 % och varför kunde hon inte få reda på det i god tid, nu hade hon bara kort om tid och hon jobbar faktiskt bara 60%.
Ni förstår va?
Jag vet inte hur länge hon höll på, jag gick därifrån. Jag och två av mina kollegor.
Tror även det är bra för EK att vi ska ha semester för C och M var nära att strypa henne i dag... ;)

11 kommentarer:

Petra sa...

Varje gång jsg ser en rubri om EK så kittlar det i kinderna. Helt sanslös puckad..... men rolig.....

Cilla sa...

Halloj!!! Usch jag lider med er men kan samtidigt inte låta bli att småskratta lite..
Hoppas allt är bra med dig!?
Ha det bäst /
Kram Cilla

Heidi sa...

På mitt jobb hade hon redan varit strypt..av flera stycken ;) Jag tycker oxå att ni förtjänar semester för att vila upp er, hon hade ju fått förlängt vikariat va!

anne sa...

Det vore litet synd om du ströp henne för då skulle jag inte ha anledning att lika ofta konstatera hur bra jag har det på mitt jobb...;)

Milla sa...

Ha ha skrattar lika mycket varje gång jag läser om henne! Det är verkligen så illa som du skriver och nästa gång kommer jag att strypa henne på riktigt! Jag kommer göra alla mina kolleger en tjänst om jag lyckas;) Eller hur?

Tigris Predikantan sa...

Påminner om mina kollegor där jag vantrivdes enormt. Skönt slippa sådan klimat!
:)

Emelie sa...

Helt galet, tur för alla parter att ni har semster snart!

Vad ofta du gör om härinne, väldigt fint nu med :)

Kramar

Vinterfin sa...

Undrar bara om någon nånsin SAGT till henne vad dom tycker???
Man kan ju önska att det skulle ge effekt i så fall ha ha...
Kramisar

Malla sa...

hoppas niinte har semester samtidigt, så kanske du lyckas slippa henne typ 8 veckor :)

BP sa...

Kille her softly... och slowly säger jag bara.

PS. Hur hon fick sitt vik förlängt förstår jag inte. Åt andra sidan är jag glad... dina rapporter om henne är ju suveräna. Längtar redan efter nästa. DS

Hörni sa...

Hahahaha! Stackars er som ska fortsätta jobba med henne!