söndag 2 maj 2010

1:a maj (del 2)




Min syster med pojkvän kom hem till oss och då var vi ju tvungna att gå ner till tivolit efter maten. Läs tvungna med ironi, men barnen hade biljetter kvar till karusellerna, så det var bara att traska ner.
Eftersom jag inte åker karuseller, förutom berg-och-dalbanor så unnande jag mig med lite sockervadd.


Det är en hel konst att äta det utan att kladda ner sig totalt...

Bilderna jag visade är som anonym skrev, solfångare som ska värma upp poolen. Fast jag misstänker att anonym hade lite koll på vad det var innan. :)

Idag blir det fotboll för A och jag har blivit tilldelad att stå i kiosken...
Ha en härlig söndag!

8 kommentarer:

Petra sa...

Sockervadd är en konst att äta.
Hoppas att dagen blir bra med fotbollen. Lycka till.

Malla sa...

oj, måste var måååånga år sen jag åt sockervadd! :)

Heidi sa...

Åhh va gott med sockervadd!! Hoppas fotbollen gick bra o att ni sålde bra i kiosken :)

Anonym sa...

Sockevadd,ja det var länge sen. Hemma hos oss heter det "vaddelmudd" sen min lilla Humla glömt vad det hette egentligen.

Vilda tankar! sa...

Så smarrigt!
Vad lyxigt med pool, om än en aningens kallt att hoppa i den än kan jag tänka!
Lycka till med dagens match!
Kram!

BP sa...

Din sockervadd väcker verkligen gamla minnen. Har inte ätit det (och därmed sluppit kladda ner mig) på år och dag. Håller tummarna för en fin match:-)

Ellinor sa...

Låter jobbigt att behöva gå på tivoli och äta sockervadd *haha*
Hoppas att du har en fin söndag.
Kram

Emelie sa...

Tack för en supermysig kväll, det var så kul att träffas äntligen!

Kram