fredag 7 maj 2010

Utflykt!

Idag har M och jag haft en riktig mamma-dotter-dag! Det har bara varit vi två, vi har shoppat, fikat, shoppat och lunchat!
Idag har vi åkt till ett ställe som M önskat att åka till ända sedan hon såg tv-serien...
Tror ni vet vart jag menar, stället där aldrig någon varit men ändå har de flesta varit där.
Jag blev i alla fall glatt överraskad, trodde att det bara skulle vara en massa skitsaker, men vi har fyndat på riktigt idag!


Jag hittade en väldigt fin oljelampa, som ni ser har jag vasen i samma mönster!


Lite nya böcker, får ladda upp inför sommaren!


Enligt VD Boris så måste man köpa bakplåtspapper, så det gjorde jag!
Det jag är allra mest glad över (superfynd!) kommer jag att visa när det är på plats!

18 kommentarer:

Malla sa...

Vilken härlig dag :) Jag vill också åka dit ...:)

Amazingdays sa...

Vad mysigt med en hel dag.
Ullared är ett ständigt önskemål här hemma från barnen.
Jag är inte riktigt övertygad ännu men man vet aldrig.
Ha en mysig fredag kväll!
Kram

Mamma med ambitioner sa...

Har inte varit där trots att vi åker förbi flera gånger om året när vi kör till stugan. Tror inte att det är min grje lite. Vacker lampa, kul att ni hade kul.......
Såklart ska du ha den ulliga hunden. Glöm inte bajspåsen bara.
Ha det bäst!
Kristina
Ps blir det vin i helgen eller?
I kväll kör jag men i morgon vet jag inte om jag har karaktär nog att stå emot:)

Vilda tankar! sa...

Amen det är ju super!
Visst är det kul att handla billigt? Hela grejen är en upplevelse, det kan man inte säg annat!
Har varit där tre gånger och åker gärna dit igen!
Väntar med spänning på ditt superfynd!!!
Vad kan det vara?
Kram

Linda Rö sa...

Vilken superdag.. Men jag måste erkänna att jag inte har varit på Ullared.. NÅGONSIN!! kanske måste åka dit???
Kram

Camilla sa...

Mmm man ska köra långt för att mötas :o) !

Jess sa...

sv Camilla: Jagfick med mig en massa fina saker hem, det blev ingen lampa till mig tyvärr...
kram

Milla sa...

Oj vad trevligt!! Snacka om lyx och kvalitetid. Supersnygg oljelampa och vad fint med passand vas../Kram

iLLi sa...

Åh! Jag vill ju ha den där oljelampan OCH vasen!!! :-) Så fiiiin!

Kramis!

Heidi sa...

Jättefin oljelampa!! Åh, jag vill oxå åka till Ullared, har varit där några gånger för länge sen..o visst går det att göra fynd..men det har en tendens att bli dyrt trots att det är billigt :)

Heidi sa...

Jättefin oljelampa!! Åh, jag vill oxå åka till Ullared, har varit där några gånger för länge sen..o visst går det att göra fynd..men det har en tendens att bli dyrt trots att det är billigt :)

Heidi sa...

Jättefin oljelampa!! Åh, jag vill oxå åka till Ullared, har varit där några gånger för länge sen..o visst går det att göra fynd..men det har en tendens att bli dyrt trots att det är billigt :)

Heidi sa...

Jättefin oljelampa!! Åh, jag vill oxå åka till Ullared, har varit där några gånger för länge sen..o visst går det att göra fynd..men det har en tendens att bli dyrt trots att det är billigt :)

BP sa...

Oljelampan är helt suverän. Bra shoppat!!! Har aldrig varit i Ullared faktiskt.

Helena sa...

Åååå vilken mysig heldag!
Ullared har mer än vad man tror när det gåller småprylar :)

Sandra på Ön sa...

Vilken otroligt fin lampa! Vill också ha! Kram

Ellinor sa...

Undrar just varför ingen vill kännas vid att de varit på Ullared? Riktigt fina saker och bra fynd kan man i alla fall göra.
Kram

Emelie sa...

Aha, det är ju så mycket inlägg på den här bloggen att man lätt missar något här och där ;) Då vet jag när ni var på Ullared. Kul att M ville åka dit efter att ha sett den hemska serien, haha!