onsdag 12 maj 2010

Onsdag

I dag mår jag inte alls bra så nu ska jag bara ta det lugnt och bli frisk för det är fest på lördag och den ska jag gå på!!
Det har regnat fruktansvärt mycket idag, när jag var på jobb kunde jag knappt koncentrera mig för regnet bara dundrade ner.


Köpte ännu en ny bok, Frostnätter av Arnaldur Indridason. Hans tidigare böcker har varit bra så jag hoppas denna också är det. Omdöme kommer senare.
Min kollega tyckte vi skulle sluta tidigare i dag eftersom det är röd dag i morgon. För det gjorde man alltid på aftnar. Men det är ju ingen afton, har ni hört talas om Kristi Himmelsfärdsafton? Inte vi heller, men min kollega röstar på att vi inför den dagen. Inte mig emot! :)

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det låter väl bra? Kan man införa röd dag på Tigrisdagen tro?
:)

Cilla sa...

Önskar dig en mysig kväll med din bok.. Kurera dig ordentligt ;0)
Kanske en wirre i medicinskt syfte.. huuu inget gott men kan du bli på benen av den såå..
Ha det så bra du kan & krya på dig..
Kramen C

Milla sa...

Inte mig emot heller..

Vilda tankar! sa...

Med tro kan man bygga berg.
Klart du drar på fest på lördag!
Självklart slutar man tidigare dag före röd dag!
På min förskola kör vi med kortare arbetsdag dag före röd dag. Då stänger vi kl. 15!
Det måste inte vara en afton dagen efter, så dagen före julafton & midsommarafton har vi öppet som vanligt. Vilket ju är lite knas kanske men så är det!
Krya riktigt mycket på dig!
kramar

BP sa...

Hos oss var det halvdag plus kämmdag på fredag. Bingo alltså. Å japp, här var det faktiskt varmt och soligt för första gången på länge. Du måste ju bara krya på dig till festen som jag vill ha en rapport ifrån. Det ordnar sig nog.

Svar: Nej vi är verkligen inga golfare utan asgarvar åt dom rika Danderyds wannabees. Himla roligt faktiskt medan man äter en bra lunch. DS

anne sa...

Jo, visst pratade de halvdag och afton hos oss också, men jag sa som du ; ingen afton detta inte. Inte heller hade jag kommit iväg innan maken hämtade mig ändå...

Ellinor sa...

Jag hoppas att du får lite bättre idag. Själv känner jag mig fortfarande riktigt risig, men hoppas att jag piggnar till då fem dagars arbete är att vänta :S
Kram