måndag 3 maj 2010

Med EK i Lund

Botaniska trädgården
Idag har vi varit hela dagen i Lund. Vi började på Kulturen, sedan Domkyrkan och avslutningsvis Botaniska trädgården.
Nu tror ni att jag har en uppsjö med EK historier, men tyvärr har jag inte det. Dagen flöt på relativt lugnt, EK är ju lite speedad men det var bara en lite lustig sak som hände.

Domkyrkan
När vi kom till Domkyrkan var det dags för lunchpredikan och då fick man inte gå runt i kyrkan. Vi ville gå ner i kryptan och titta på Jätten Finn. Efter lite prat med personalen fick gå ner i två minuter så vi skulle skynda oss. EK som redan är en stressad person blev om möjligt ännu mer stressad och började springa runt bland vår grupp och skrikviska:
-Skynda er ner! Skynda er! och knuffa folk mot ingången. 
Väl nere började folk titta på allt möjligt då tog hon tag i deras jackor och drog dem mot Jätten Finn:
-Skynda er nu att titta på Jätten Finn!
-Har ni sett Jätten Finn?
Hon sprang runt till alla i vårt sällskap och ställde dessa frågor. Tänk på att vi bara var där i två minuter och vi var ca 20 i vårt sällskap, så det gick undan! :)

9 kommentarer:

Ellinor sa...

Skönt att dagen förflöt utan några större incidenter ;) Jag är säker på att EK kommer att ge dig tillfälle till fler historier en annan dag.

Kram

Malla sa...

Bra att det gick smidigt :)

Amazingdays sa...

Stackars EK!!!
Det är inte lätt att hålla koll på alla...
Kram
//Carina

Milla sa...

Ha ha ha gapskrattar!!! Jag kan både se det framför mig och höra det. Sv: Tack för tipset om att komma igång. Du har helt rätt och ska försöka göra så snarast möjligt!!Ses imorgon..

Vilda tankar! sa...

Lund, min favoritstad. Hoppas du njöt ordentligt trots vissa störande moment!
Kram

anne sa...

Den kvinnan verkar vara en sann ledare!!! ;)

Hörni sa...

Hahahahahaaa, herregud!

BP sa...

Nu fick du mig till och med att google "Jätten Finn" på Wiki. Du förstår inte hur jag jobbar upp mina poäng i allmänbildning.
Synd att EK inte var "värre", men hon var ju tillräckligt "pinsam";-)

Tova sa...

Åh vilken fin kyrka!