måndag 17 maj 2010

Motion & ny bok

I morgon är det vägardagen... Jag kan säga att jag tryckt i mig av både det ena och det andra under veckan så jag får nog räkna med en ökning på vågen. Det är inget att deppa över (lätt och säga) utan det är bara att ta nya tag!


En rask promenad på 5,5 km fick inleda min hälsosamma vecka. Ska bli intressant och se hur många dagar jag kallar en vecka. 
Rapsfälten blommade så vackert och det var ju faktiskt varmt i dag! Kanske sommaren är på väg trots allt?


Fick hem den sista av de böcker jag skickat efter. Hade aldrig hört talas om den men min mamma rekommenderade den varmt, en av de bästa böcker hon läst. Så i sommar ska jag ge denna tegelsten på 710 sidor en chans!

14 kommentarer:

Milla sa...

Du är för duktig! Med sol kommer träning tydligen:) Kanske t.om. innan årets slut har vi tränat ett pass ihopa?

Rut-Knut-Tjut sa...

Skönt med en rask promenad, duktiga du. Här har vi haft sommar nu sen i torsdags med 20-25 grader,man njuter för det kan ju komma ett bakslag närsom.

Malla sa...

oh, jag tror Leons pappa heter som den där författaren..han heter iaf Carsten och Jensen heter väl typ alla danskar :P (nä han heter faktiskt så, men inte han som skrivit) :D

Tigris Predikantan sa...

Ja, jag "bråkade" med vården idag för ännu en vecka som de säger att de ej fått svar från XX osv så det är bara att vänta. Vecka + vecka blir månad + månad ... jag vill också kunna börja gå långa promenader och sporta!
Lycka till med ditt!
:)

Milla sa...

Magtrimmern är superbra, har haft en sådan i tio år och den hjälper faktiskt.. Jag kan köpa VV-godis till dig om du vill?

Petra sa...

Duktiga dig, du skall se att det inte är så illa som du tror. Lycka till.
Kram

Kristina sa...

Köpte den till min mamma i julklapp. Tung att komma in i men nu är hon i full gång. Det gäller att vara på humör för just en sådan bok och inte en mer lättläst.
Lycka till med vägningen, det blir säkert bra, om inte så blir det bättre nästa vecka! Bara att ha ett projekt känns bra och peppar ju, sen får det ta lite tid ibland!
Kram

Camilla sa...

Har ett par kollegor som läst den och de var nöjda. Kram

Mamma med ambitioner sa...

Tackar, tackar:) en ny bok att klicka hem. Visst är adlibris toppen. Du det där med vikten...... bara att tänka på vad man äter och hur mycket man rör sig behöver vänjas in i vardagen. Jag gick också en långrunda och kände mig duktig, sedan bjöd maken på grillat och ett glas rött. Kunde jag säga nej tack, not.
Ha det bäst!

BP sa...

Har sagt det många gånger förut: ni har kommit mycket längre med våren än vi. Inga gula rapsfält i sikte här än. Inte mig emot, då de luktar blääää tycker jag. Ska kolla boken då jag behöver en tegelsten inför stundande semester.

Vilda tankar! sa...

710 sidor bär respekt med sig men är boken så bra så är det en fröjd. Den skulle passa i mitt skåp!
Visst var det skönt med en gnutta sol i dag, allting blir plötsligt mycket lättare.

SV: jag stod i röd jacka vid hörnflaggan i söndags. Såg maken din fotografera och jag hörde tutan ha, ha!
Ha det bra
Kramar

Tingeltangel sa...

710 sidor!!! Hoppas du har lång semester... Vad duktig du är med träningen och vikten. Hoppas du klarar ditt mål.

2BarnsMamman sa...

Har också inlett veckan med ett träningspass - yoga för min del. Skönt! Härligt med bra läsning att se fram emot! Kram kram

Ellinor sa...

Jag har hört talas om boken så det ska bli spännande att höra vad du tycker om den :)
Kram