torsdag 20 maj 2010

Sommaren är här!!

Idag har det verkligen varit sommarväder! Gick lite tidigare från jobb för att träffa min fina vän. Det blev  mat och dryck på Lilla Torg i Malmö. Det var proppfullt på alla uteserveringar. Härligt! Folk hade till och med hunnit få på sig shorts.


Vi var inne i en skoaffär och då säger min kompis:
-Har du sett att de har fått in ett nytt skomärke?
-Nä, vad då?
-De har jättesnygga skor, de heter Vera-pelle!
Det är nu jag börjar skratta och ni andra som kan italienska.
-Vera pelle betyder äkta läder...
Vi fick oss ett gott skratt och skorna hette ju något annat och vera pelle stod under märket! ;)

18 kommentarer:

Camilla sa...

Hmm utan mig ??? :o) !

BP sa...

Japp, samma sol och shorts i huvudstaaden - sedan i måndags faktiskt. Vera pelle var riktigt roligt. Nu har man då lärt sig nå't nytt igen;-)

Mary sa...

Lennart Wulff (din o min gamle italiensklärare på gymnasiet) hälsar att han är stoooolt över dig! Brava!

Jess sa...

sv C: Du får följa med en annan dag vännen! kram

sv M: Tackar, tackar! Har du addat honom än? :)

Mary sa...

Ha ha ha, oh jaaaa. Har han dissat dig eller?
Och får inte jag följa med en annan dag? Säg istället när ;)
Kramis

Jess sa...

sv M: Jag var ju kompis med honom först!!!!
Du får följa med en dag när jag är pigg och har gott om pengar! ;)

Mary sa...

Pigg får du fixa själv, men betalning kan jag stå för. Hur mkt nötter behöver du?
Förresten har vi mkt rosévin kvar från festen i lördags, så titta gärna förbi imorgon eller i helgen. Du vet var jag bor...

Malla sa...

haha :)
jaa, skönt väder!!

Vilda tankar! sa...

Vera-pelle hade jag gått på, är inget vidare på Italienska.
Kan förstå att det var fullt på Lilla Torg en dag som denna. Sol och en kall öl är aldrig fel Eller vin eller Sangria eller whatever!
Kram

Rut-Knut-Tjut sa...

Här går alla i princip nakna. Men vi klagar inte på värmen, nejdå. Låter som du haft en underbar dag. Haha, jag läste italienska jag med på gymnasiet (men var inte lika duktig som du, visste inte att det betydde det, kommer mest ihåg töntiga hotellfraser)

anne sa...

Vera Pelle HADE kunnat varit ett skomärke! :)

2BarnsMamman sa...

Så tokigt det kan bli om man inte kan språket :)

Här är det också sommar - underbart! Kram kram

Tingeltangel sa...

Ni verkar ha haft en underbar kväll. Äntligen kan man sitta ute... Kan möjligen Vera-pelle skomärket komma från samma designer som de fina märkesslipsarna Pura seta?

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hahah...inte visste jag heller att det heter så på Italienska...men man ska väl lära sig något hela tiden. JAg och en kollega åkte till Ceder nere vid Värnhemstorget och tg lunch, fick plats ute i det underbara vädret.

Härligt
Ha det gott
Kram Anna

Sandra på Ön sa...

Åh så härligt! Det är så trevligt att bara gå och sätta sig på en uteservering och kunna se alla glada människor som passerar förbi.

Ellinor sa...

Underbart med sommarvärmen som nu sveper in över HELA landet...lite tråkigare med ovädret som följer bara, men det kan det vara värt :)

Hoppas du får en härlig fredag.

Kram

Anonym sa...

alltid kul när man kan roa någon.... Du måste också berätta att vi nästan inte kom ut ur P-huset.... hade nästan tillbringat natten där. Cola peps

Heidi sa...

Hahaha...men jag hade oxå kunna tro att de hette så..hahaha.. Lär aldrig glömma att vera pelle betyder äkta läder :)