fredag 21 maj 2010

Har ni saknat EK? ;)

EK har givetvis varit i farten igen!
På mitt jobb har vi stegtävling, vi har gjort upp ett program på datorn där alla går in och fyller i sina steg!
En dag nu i veckan stormar EK in och fram till min kollega som håller i tävlingen och skriker:
-Mina steg syns inte! Jag har skrivit i mina steg och nu är de borta! Jag gick faktiskt 28000 steg bara i söndags och nu är alla borta!!!! Vem har tagit bort mina steg!!!??
Min kollega svara så lugnt hon kan:
-Klickade du på spara när du hade skrivit in stegen?
-Jaaa!!! Det vet jag att jag gjorde och nu är alla steg borta och jag gick faktiskt 28000 steg i söndags. Det här får du ordna!
-Men vad vill du att jag ska göra? Om du inte sparat dem kan ju inte jag hitta de igen!
-Men jag vill ju ha mina steg, tre veckor är borta, jag har sparat och nu är de borta! Vem har tagit bort mina steg?!
Med detta rusar hon ut för att ta en rökpaus. När hon kommer tillbaka rusar hon fram till min kollega igen.
-Har du fixat det nu?
-Men jag kan inte göra något.
-Men du begriper väl att jag vill ha mina steg? Jag måste ha mina steg!! Det begriper du väl?
Härefter rusar hon in till vår chef som dras in i hela historien om hur någon har tagit bort hennes steg.
Min kollega går in och tittar på allas registrerade steg och upptäcker att på en annan kollegas kolumn som heter likadant som EK är det registrerat 28000 steg i söndags. När EK kommer tillbaka berättar hon detta för henne:
-Alltså menar du att jag skrev in det på fel namn? Kan jag ha gjort det? Ja, det har jag väl gjort då?
Hon är tyst en stund och sedan utbrister hon:
-Och hon har inte sagt något till mig!!!??
Vi försökte säga lite snällt att hon kanske inte varit inne och tittat.
-Men ändå!!

11 kommentarer:

Amazingdays sa...

Jag bara längtar tills det kommer ett nytt inlägg om EK. Jag är där omedelbart och läser och slutar aldrig att förvåna mig. En liten fråga bara, vad jobbar du med? Har EK någon person kontakt med yttre omvärlden, dvs någon annan en ni arbetskamrater?

Ha en skön helg!
Kram

Dubbelörn sa...

EK är mina absoluta favvisinlägg förutom då småfolk i skidorten *gapskrattar*

Helgkramar

Malla sa...

haha, ja EK börjar bli fantastisk...

Heidi sa...

Herregud..är EK gift o har barn?? Lider med familjen i såna fall!! Vilket pulver! Men hon tillför ju onekligen lite till bloggen :)

Petra sa...

Helt ärligt så har jag saknat EK lite! Ha en skön fredagskväll. Kram

Petra sa...

Det är verkligen helskumt, när jag läser hos dig på min iphone ser jsg onte vad du hsr skrivit i ditt inlägg. lite oroväckande. Hur skall jag klara mig i sommar då när jag inte har datorn med mig till landet?

Hade vari mysigt att snattra med dig oxå

Vilda tankar! sa...

En sådan herrans tur att stegen blev hittade.
Det är förfärligt sorgligt med steg som bara försvinner sådär, bakom en liksom.

Skön fredagskväll på dig också
Kramar

Rut-Knut-Tjut sa...

OMG, tänk att det finns några sådana människor. Vi har en på jobbet som kallar sig Mamma åt oss alla. Skriver under alla mail med "Morsan" och lägger sig i allt. Jag-bli-galen.

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Gud vad jag har saknat EK. Hon är oslagbar. Låt henne bara inte vinna hela stegtävlingen, det vore en katastrof;-)

PS. Efter två år med stegtävling på mitt jobb är vi inte med i år. Himla synd tycker ja, då många personer, som annars inte får någon uppmärksamhet fick sina "15 minutes of fame". Är du med i stegtävlingen? DS

Ellinor sa...

Äntligen var hon tillbaka igen!

anne sa...

Yxan.

Jag skulle ta till Yxan.

Såtillvida hon inte är material för en bok eller film kanske?