tisdag 11 maj 2010

EK & kopieringsmaskinen igen!

Incidenterna vid kopieringsmaskinen igår fortsatte.  Kollegan som i går blev bortknuffad från kopieringsmaskinen meddelar högt att nu tänker hon kopiera många sidor varpå hon lägger i sina papper och börjar kopiera. När maskinen är i gång går EK fram till den och tittar och säger:
-Jaså, du kopierar nu.
Därefter försvinner hon ut ur rummet för att återvända efter fem minuter. Hon går fram till kopieringsmaskinen igen och tittar, hälften av det som ska kopieras är klart. Då utbrister hon argt:
-Alltså, du kan inte kopiera så mycket nu när jag behöver maskinen!!!
-Men jag sa att jag skulle kopiera mycket.
-Men, det kan du inte göra NU, jag behöver den!!
Jag brukar inte lägga  mig i andras diskussioner men jag kunde inte låta bli:
-Men EK, vi har faktiskt två andra kopieringsmaskiner!! Varför använder du inte en av dem?
Muttrande går hon därifrån.

10 kommentarer:

Petra sa...

Så underbara dina historier är om den hemska människan.

anne sa...

Hur bär hon sig åt!?!

Ni skulle spela in och spela upp för henne!

Linda Rö sa...

Jag kan inte låta bli att le... Så tragiskt roligt hon är!! Men man kan ju inte annat än att skratta åt henne!!
Kram Linda

Dubbelörn sa...

Jag börjar gilla denna EK... Jag menar hon förgyller ju ändå dagarna på något underligt sätt o vis *gapskratt*

Hörni sa...

Hahahaha, jag skrattar ännu en gåg! Hon är ju makalös.:)

2BarnsMamman sa...

Man kan inte låta bli att skratta åt denna hopplösa. Men för er kollegor är det nog inte lika glatt. Hoppas du trots allt har en fin vecka! Kram kram

Malla sa...

haha BRA att du sa ngt :) Är du piggare nu förresten?

BP sa...

I love-hate EK. Bra att du fick henne att använda en annan kopiator.

Milla sa...

Ha ha ha, helt sant alltihopa!!!

Heidi sa...

Jag fattar inte såna människor..vad är det som saknas i deras liv?? Tycker ni verkar hålla er lugna iaf..jag hade varit skogstokig!