söndag 2 maj 2010

Våren är här!

Efter fotbollsmatcherna som slutade med en förlust (0-2) och en vinst (10-0) så åkte alla i familjen utom jag in till Malmö för att titta på ytterligare en fotbollsmatch, MFF. Vem de ska möta vet jag inte. 
Jag stannade hemma, fotade lite i trädgården, det är ju helt fantastisk dag och tog sedan min bok och lade mig i solstolen. Vad händer? Jag somnade...


Det här är en väldigt stor rabatt som fanns när vi flyttade in. Jag har tänkt att jag ska ta bort allt i den och börja om eftersom där växer vansinnigt mycket ogräs i den. 
Men när jag ser den på våren och det ser ut så här har jag svårt för att ta bort den!


Jag gillar tulpaner, speciellt när de är så här, inte riktigt utslagna.

11 kommentarer:

Camilla sa...

Jag som absolut inte gillar fotboll och fattar noll i den sporten - har av någon anledning koll på att det är Trelleborg de möter....

Petra sa...

Förstår att det är svårt att ta bort denna plätt. Ha en skön söndagskväll,
kram

Amazingdays sa...

Det var Skåne Derby MFF - Trelleborg.
Du ska inte ta bort din rabatt. Den är fantastiskt.
Kram

Vilda tankar! sa...

Själv har jag inte en enda tulpanlök nergrävd så jag är rejält avundsjuk på din fina rabatt. Vilka buketter du kan få till!
Kram och lycka till i morgon!

anne sa...

Kanske är denna vårblomning värd det trista? Plantera i någon perenn som täcker de gulnande, vissna tulpanbladen litet längre fram bara.

Mamma med ambitioner sa...

Klart du ska ha rabatten kvar. Jag har en likadan, känner som du när tulpanerna blommat ut men suckar och tittar åt ett annat håll. Tulpaner är helt klart vackrast då de är i knopp. Attans vad lika ni är på bilden du och A. När ska du ställa upp i talangtävling tro?
Chokladen har jag inte provat. Blev så besviken på passionen så jag får nog vänta ett tag innan jag vågar prova ngt nytt. Tacka vet jag frukt och mandel. Ha en fin dag i Lund i morgon. Hinner du så titta in på Li Ljung på södra mårtensgatan, bredvid filmstaden. Min absoluta favvobutik med många önskemål inför stundande 40 årsdagen:) Kramis Kristina

BP sa...

Rabatten är ju kanooooon. Å ogräset kan jag då inte se. Det är ju tulpanerna som "gömmer" ogräset. Det vore riktigt sybd att ta bort rabatten tycker jag.

Ellinor sa...

Härligt att få en liten stund för sig själv.
Vilken rabatt sedan! Kan kanske vara värt det extra arbetet med ogräset bara för att få se tulpanerna blomma varje vår.
Kram

Anonym sa...

Det finns ju varianten att ta upp lökarna gräva om och sen sätta tillbaka dem i nytt sällskap.

Linda Rö sa...

VILKEN UNDERBAR TRÄDGÅRD!!!
*AVIS*

Helena sa...

Underbar trädgård!!!!!!!!