tisdag 28 juli 2009

Att själv få välja


För några månader sedan började Scientologerna att ringa till oss, först påstod de att P hade skrivit in sig på en kurs hos dem. Vi förklarade vänligt men bestämt att vi inte anmält oss och att vi inte var intresserade av deras budskap.
Här hade en normal människa slutat ringa men det gjorde de inte. De har ringt åtskilliga gånger, skickat massvis med post till oss. Vi har skickat tillbaka breven med upplysning om att vi inte vill ha deras post, men det har inte heller hjälpt. Vi har sagt till dem på telefon att vi inte vill att de ringer mer. P sa att han skulle spara allt de skickat till oss. Han har inte sparat allt, men en hel del! De mängder av post som vi ofrivilligt fått rör sig om en papperspåse full kan jag tänka.
Först blev jag arg, sedan rädd. Jag tyckte det var väldigt obehagligt att de inte slutade trakassera oss då vi vid flertal tillfällen bett dem sluta.
Nu läser jag i tidningen att vi inte är den enda familjen som blivit drabbad. Det har hänt fler, de familjerna har polisanmält Scientologerna och när nästa brev eller telefonsamtal kommer tänker jag också polisanmäla dem.
Just nu så bojkottar min man alla filmer där Tom Cruise är med, eftersom han är deras ansikte utåt. Vet inte om det hjälper... ;)
Jag vill bara avsluta med att säga att jag accepterar och respekterar folks fria val av religion eller tro, men jag tycker det är fruktansvärt att bli påtvingad en som man inte själv valt!

9 kommentarer:

Petra sa...

Men oj vad otäkt, jag hade också blivit skraj.

Vad fint din blogg är med nya bilderna.

Mrs. S sa...

Inte kul! Att dom inte ger sig sänder konstiga signaler. Man kan ju inte tvinga någon till sin religion.

Hemmabloggaren sa...

Creepy och helt hänsysnlöst! Hoppas ni blir av med dem, annars anmäl.

Kram.

Anonym sa...

Hej älskling!

Slängde alla brev igår, de ligger i papperskorgen om du vill rädda dem;)
Snygg blogg av en snygg tjej.

Fröken Isakson sa...

Men fy vad läskigt. Kram Linda

anne sa...

Låter otäckt det där! Hur har de fått tag på er? har de bara tagit telefonnummer på måfå? Informera om att du gör polisanmälan nästa gång, ni måste ju kunna bli av med dem!!!

Anonym sa...

Jag läste i Sydsvenskan idag att någon hade polisanmält dem för ofredande, kanske en ide?
/Gert

Camilla sa...

Det var Lars kusins flicka som det stod om i Sydsvenskan. Hon som blivit haffad på lilla Torg men som sedan ringt sin mamma. De är allt bra fräcka.

Emelie sa...

Helt sjukt! Läste du artikelserien i sydsvenskan? Snacka om obehagliga och verklighetsfrånvända...