onsdag 22 juli 2009

Bio - Änglar och demoner

Har just kommit hem från en biokväll med min käre man. Vi såg Änglar och demoner med bl a Tom Hanks och Stellan Skarsgård.
Jag vet inte om det var det faktum att jag redan läst boken eller att de inte lyckades göra den spännande på filmen som gjorde att jag tyckte att den var så där.
Fast det är väl oftast så att boken faktiskt är bättre än filmen, men ibland så lyckas de.
Skådespelarna var duktiga men det var bristen på spännande överraskningsmoment som saknades. Skulle vara intressant att höra vad någon som inte läst boken tycker om filmen.

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag har inte läst boken och jag tyckte faktiskt att filmen var både spännande och bra. Men å andra sidan tyckte E som har läst boken också att den var bra. Synd du inte gillade den när man äntligen kommer iväg på bio!