söndag 12 juli 2009

Hemma igen från släktkalas!

Det här underbara kakfatet köpte jag idag (till mig själv) nere i byn i en relativt nyöppnad affär. De hade väldigt många fina saker där. Det blir nog fler besök!
Vi bor i en by där det mesta finns och jag försöker att handla så mycket som möjligt där. Det är så lätt att man åker in till en större stad och handlar allt där. Men hur roligt hade det varit att gå ner i byn om det inte fanns något där? Så ni som bor i mindre orter, gynna era affärer så att de får finnas kvar!

Vi har precis kommit hem från släktkalaset. Nu kan jag visa vad vi köpte på Ting ute och inne, den här ljuslyktan. Den hade jag också kunnat ha i min trädgård!


7 kommentarer:

anne sa...

Det kakafatet gillar jag också! :)

Faktiskt gilar jag allt som man kan servera på höjd ifrån.

BP sa...

Vilka lyckade inköp!!! Nu har du varit riktigt snäll mot dig själv och den lokala affären. Brukar också gynna de små näringsidkarna... inte att det finns så många här.

Sarah sa...

Hej,
Jag hittade din blogg via Fröken Fräken. Snygg och intressant blogg. Kakfatet är väldigt fint.

Ha en bra dag!
/Sarah

Petra sa...

Men vad jag gillar det du handlade. Jag håller med dig, jag försöker också handla i affärerna som finns här.

BP sa...

Hej igen!
Det stämmer nog som jag trodde igår: Blogspot (Blogger) uppdaterar sina egna bloggar men inte blogg.se, wordpress och alla andra. Dåligt tycker jag.

iLLi sa...

Ja, jag tycker också det är viktigt att gynna orten!
Superfina saker du köpt! Älskar kakfatet!

Kram

Emelie sa...

Vilket fint kakfat och lyktan också! Vad är det för en butik? Lite som Karma eller?