onsdag 8 juli 2009

Tältning och annat


Det är inte klokt att man ska få dåligt samvete bara för att man njuter av sin semester och gör absolut ingenting. Men det får jag fast jag vet att det är dumt.
Nyttiga saker jag gjort idag:
  • varit på Biblioteket med mina barn
  • lagat lunch och middag (med hjälp av min man)
  • klippt rosorna
Onyttiga saker jag gjort idag:
  • sovit länge
  • solat
  • läst min bok
  • sovit i solstolen
Idag har A besök av sina två bästa kompisar, de ska sova i tält. Först gången för kompisarna. Får se om det blir camping i vardagsrummet i stället...
M tältar inne hos grannen.
Det är ganska tomt här inne i huset just nu.

5 kommentarer:

BP sa...

1. Dåligt samvete... för vaddå...
Sola.. vad är det?!! Regn hos oss som vanligt :-(
2. Laga middag - något jag undviker under semestern. En bedrift!!!! (av dig alltså)
3. Läser böcker och "slurpar i mig",
4. Sova i solstolen = en dröm. Inget som händer här iaf. (se 1.)
5. Klippa rosorna.. lite svårt på en balkong som inte har rosor ;-)
6. Njut och skippa det dåliga samvetet!!!

Petra sa...

Du skall absolut inte ha dåligt samvete. Semestrar är för att få vila upp själen och knoppen.
Ha en underbar dag.

Emelie sa...

Nej klart du inte ska ha dåligt samvete, du har ju SEMESTER, det är då man SKA slappa och njuta av tillvaron.

Vad mysigt med tältande, vilka minnen som kom upp, varför tältar man i trädgården liksom, haha, så sött!

Jag tänkte komma ut och hälsa på en dag när ni inte är upptagna, kanske bada och snacka och fira lite i efterhand :) Jag ringer senare!

Kram

agnes sa...

Att unna sig är också nyttigt! du förkännar de! // agnes

agnes sa...

Att unna sig är också nyttigt! du förkännar de! // agnes