fredag 3 juli 2009

Liseberg!

Vi var på Liseberg i går (för er som hade de sett de gröna Lisebergskaninöronen). En härlig dag att vara där, lagom folk, varmt men då var det bara att sätta sig i någon av vattenattraktionerna för att svalka sig!Om ni inte varit på Liseberg på ett tag (själv var det 7 år sedan sist) så kommer här lite tips på vad ni måste göra! Ovanför här ser ni Uppsvinget, inget jag skulle åka men äldsta dottern gjorde det. Omdöme: Det läskigaste åket på Liseberg! Tätt följd av Hotell Gasten, där levande människor går omkring och skrämmer en! Väl värt ett besök tycker vi!
Slänggungan som enligt min man och flickorna är den skönaste karusellen. Jag kan knappt titta när de åker för då mår jag illa...
Den häftigaste bergochdalbanan i trä som vi någonsin har åkt är Balder! Åk den! Den är bäst! Här en bild på det 70° stupet!
Flumrider får man såklart inte missa, det är ju en klassiker!
Lilla systerdotter L kunde efter inköp av ett par Foppatofflor passera längdgränsen på 110 cm! Då fick hon följa med i Kållerado som vi i vår familj gärna åker om och om igen!

Annat att rekommendera är Panda Vision, en 3D-film och givetvis Uppskjutet eller om man så önskar Nersläppet!

4 kommentarer:

BP sa...

Oooops, där hade jag ju helt gissat helt fel (tänkte på flickans jacka med min gissning).
Kul att ni hade en härlig dag på Liseberg. Har faktiskt aldrig varit där, men tack vare dina fina bilder behöver jag nu inte åka 485 km till Göteborg;-)

Emelie sa...

Det var verkligen roligt igår och jag är glad att jag följde med trots att jag mår kass idag. Men jag gjorde som du sa och stannade hemma...eller ja, jag hade faktiskt inget val, kan ju inte gärna stå och svettas och hosta alla kunder rakt upp i huvudet. Men synd om M som fick rycka in på sin semester. Men det är väl så det är.

Kram

anne sa...

Aldrig i livet att jag åker något av det där, med undantag för flumride. Berg- och dalbana i murket virke-HAHAHAHAHAAA (skrattarhonfylldavdödsångest)

Kristina sa...

Åh, fy vad sugen jag blev på att åka karuseller! Får för mig att jag är mycket mer rädd nu när jag blivit stor. Det är ju så med det mesta, man blir räddare ju äldre man blir. Men jag älskade verkligen karuseller förr. Måste göra en dagsutflykt med familjen snart!
Kram!