måndag 27 juli 2009

Måndag

Idag har mamma och jag varit i Malmö och tokshoppat! Mycket trevligt var det och många påsar blev det! Vi åt lunch på Bröderna M som ligger på Gustav Adolfs torg. Ett fräscht och fint ställe med mycket god mat!
Middag åt vi nere vid hamnen, gott och trevligt det också.

I Malmö har det varit nyckelpigeinvasion idag. Det var nyckelpigor precis överallt!!! Prickarna på husväggen är nyckelpigor!
Det gick knappt inte att vara ute för det var nyckelpigor överallt. Fick sluta försöka att inte trampa på dem när vi var ute och promenerade, det gick inte. Prata gick inte heller, öppnade man munnen var där en nyckelpiga...

8 kommentarer:

anne sa...

Skumtimmen har ett riktigt bra slut, jag tyckte om språk och person- och miljöskildringen, men jäklar anåda vilken trög bok det var att ta sig igenom! Om någon inte sagt att slutet skulle vara mödan värd, så kan det hända att jag lagt den åt sidan.

Konstigt, men jag vet inte varför...

Petra sa...

Svälja en nyckelpiga kan väl inte vara så gott.
Ser ut att du har haft en bra dag med din mor. Bra träning :-)

Herta sa...

Försöker få tag i Skumtimmen. Skall läsa den snart. har justläst Nattfåk och måste läsa den första boken.

Herta sa...

Försöker få tag i Skumtimmen. Skall läsa den snart. har justläst Nattfåk och måste läsa den första boken.

BP sa...

Ha, ha, ha! Så nu har Malmö också fått en invasion av nyckelpigor. Ganska ovanligt eller ?!!!! Vi hade ju samma sak för några dagar sedan i Gdansk. Å yes, de bits. Mannen fick en i näsan. Han var inte så värstförtjust som du förstår ;-)

Mrs. S sa...

Malmö är mysigt! Har precis besök därifrån och de berättade om Nyckelpigeinvationen... inte lika mysigt...

Daniel sa...

Ojoj vilken pigeinvasion.

Men Malmö ojojoj - en staden saknar jag.

Emelie sa...

Åh jag tyckte det var så himla äckligt när det var nyckelpiginvasion förra sommaren. Det var så kul för dte var en familj inne på David förra året och ett av barnen fick syn på en nyckelpiga och sa till sina föräldrar: - Undrar om vi får se fler nyckelpigor! Elisabeth och jag bara tittade på varandra och kunde knappt hålla oss för skratt, vi visste ju att de var på väg mot invasionen i västra hamnen, haha!