söndag 5 juli 2009

Övningskörning

Min man var ute och övningskörde med sin son idag och då kom jag att tänka på en gång när min lillasyster var ute och övningskörde och jag hade följt med och satt i baksätet.
Mamma säger till henne att hon ska svänga höger nästa gata. Lillasyster slår på höger blinkers saktar ner och lägger i tvåan och - kör förbi gatan.
-Du skulle ju svänga! säger mamma.
-Jag hann inte! svarar hon irriterat. Hur ska jag kunna sätta på blinkers, växla ner och svänga på ratten samtidigt!


6 kommentarer:

anna sa...

Haha så himla typiskt! Vi är inne på tredje tjejen nu som vi övnings-kör med och det är alltid lika spännande att hoppa in i bilen.
kram anna

Kristina sa...

Hahaha, underbart!
Det är precis så man känner när man övningskör, att de andra inte fattar riktigt! Att det är lite galet att köra bil, lite för komplicerat i början, så blir man irriterad för att de inte fattar alls!

Emelie sa...

Haha, så himla roligt! Det har jag nog inte hört om tror jag...eller glömt? Typsikt E på något vis :)

Petra sa...

Kommer själv ihåg den känslan!

BP sa...

Ha, ha, ha! Å jag som trodde att kvinnor hade simultanförmåga... i unga år åtminstone ;-) Hur ska sonen då klara sig: män har ju ingen simultanförmåga alls...

Mamma med ambitioner sa...

Efter ett gott skratt kom jag ihåg detta....
Jag övningskörde med min Far. Han frågade lite lätt
" ser du bra ut? "
Ja, svarade jag.
Visst är du söt men jag menar att du borde sätta på vindrutetorkaren svarade han.
Ha ha min Far skall alltid fjanta, det duggade knappt.
Ha en mysig kväll. Kram Kristina