lördag 25 juli 2009

Snart jobba...

På onsdag börjar jag jobba men det känns helt ok eftersom jag bara ska jobba i 2 1/2 vecka och sedan ha en veckas semester till, tillsammans med min man! Och barnen givetvis. Någonting gick fel den här sommaren eftersom vi bara har haft en vecka tillsammans i början av juli. Inte roligt alls, men jag får se det från den ljusa sidan, jag har fått gjort en hel del hemma!
Nästa år ska semestern planeras noga så att vi kan vara lediga tillsammans.
Han skulle varit ledig mer men fick jobba i stället för att vara ledig efter missförstånd på jobbet. Tråkigt.

Nåja nu har vi bokat hotell i huvudstaden och ska dit några dagar. Är det någon som har ett bra tips på vad det finns att göra på vägen upp, vi kör från Skåne. I Gränna har vi varit, men kanske något annat bra tips! Gärna som är trevligt för barnen.

5 kommentarer:

anne sa...

Vi brukar nog försöka dundra rakt på bara när vi kör Nyköping-Skåne... Ni kan ju alltid stanna och äta glass i Nyköpings hamn på vägen, det är riktigt mysigt där. :)

Annars är det Gränna och korta kisspauser som varit vår lösning.

anne sa...

Vilket hotell har ni bokat förresten? Lilla Rådmannens Bakficka har helt OK rum för mycket bra priser och det ligger ett stenkast från Drottninggatan.

anne sa...

Hilton blir perfekt! :)

Petra sa...

Svänga vägen om Göteborg kanske och gå på Liseberg eller njuta av ett glas på Avenyn:-)
Vart har ni bokat hotell? Vi hade det ju super i Stockholm. Sheraton som vi kanske? Kram

Camilla sa...

Så trist att ni inte haft mer tillsammans - det visste jag inte. Det skulle du ju sagt så kunde jag våldgästat dig lite :) Håller med om att bilen liknar Saab även om jag vet att det inte blev en Saab. Hörs om fika nästa vecka. Kram och Puss till dig och familjen.