söndag 26 juli 2009

Börja jobba...

Nu börjar det kännas att det inte är så lång tid kvar av ledigheten. På onsdag börjar jag jobba. Samtidigt som det känns bra att få komma tillbaka till jobb, få rutiner igen, känns det sorgligt att lämna detta slappa livet, att bara få göra precis vad man vill, förutom tvätt och städning och sådant. Men inte riktigt det känns jobbigt när man har semester, jag kan ju göra det när jag vill. Hinner jag inte nu så har jag dagen på mig i morgon.
Ibland tänker jag att det hade varit skönt att vara hemmafru, men slår ganska snabbt bort tanken då jag vet att jag hade blivit fruktansvärt rastlös.
Jobba på onsdag och 2 1/2 vecka framåt sedan har jag semester i 1 vecka och då bär det av till Stockholm! Så det känns inte så betungande att börja jobba!

2 kommentarer:

anne sa...

Jag jobbar också igen i morgon. Jag har ju förmånen att periodvis göra litet som jag vill, och eftersom jag jobbade tre dagar under det som var semester, så kommer jag att ta ut desa dagar under kommande veckor. Jag ska ju också till Göteborg med dotter och hennes kompis på Madonnas konsert, så bara det känns som extrasemester.

Emelie sa...

Jag som inte ens har börjat mitt yrkesliv känner redan att hemmafru kanske inte hade varit så dumt, haha, men vi är nog likadana, alldeles för rastlösa för att det skulle hålla. Hoppas att det blir bra när du kommer tillbaka i alla fall :)

Nu är jag framme och installerad på hotellet efter många om och men, berättar på bloggen sen tror jag.

Kramar!!