torsdag 4 februari 2010

Egoistiska kollegan berättar hur

På jobb hade vi beställt några häften som två kollegor behövde. Den ena är C och den andra är EK. Det fanns två ex av varje. C tar ett ex av varje och lägger dem vid sin plats.
-Vem har tagit häftena som låg här!!! ropar EK.
-Jag har tagit ett av varje, svarar C.
-Nej, så kan du inte göra, säger EK.
-Men det är bara du och jag som ska använda dem och jag tänkte...
-Nä, förstår du det är bättre att vi samlar alla i den här plastfickan och sedan har jag den på mitt skrivbord.
-Jaha..? säger C.
-Ja, så vi inte blir av med dem.
EK hämtar plastfickan sträcker fram den mot C och säger:
-Så. Lägg dem här nu!

Snälla C lägger i dem i plastfickan...

13 kommentarer:

anne sa...

NÄÄÄÄÄ!!! Varför????? Jag hade aldrig gjort det!!!

Som när mina kollegor utan ett ord direkt la en blankett på mitt skrivbord, en blankett de plockat upp på lunchen och som i det läget mest skulle gagna dem att ta itu med. Jag lät den ligga, kollegorna blev litet förvånade när de vid fikat frågade om blanketten faxats än och jag bara ryckte på axlarna.

Jag sopar bara framför familjen.

Vilda tankar! sa...

Vad händer om ni börjar bita ifrån?
Det känns som om det börjar bli läge!

Packning?
Kram

BP sa...

Ja måste medge det utan omsvep: jag älskar dina storyn om EK. Oooops.
Hon är en sådan tragisk person (egentligen) som borde sättas på plats en gång för alla. Men ingen gör det, ingen vågar.
Kanske tur det för jag gillar ju dina inlägg om henne:-)))

Ellis sa...

Åhhhhhh vill bara strypa översittaren, men får hålla tummarna för att hon halkar i slasken och bryter höften.

Dubbelörn sa...

Förlåt att jag skrattar varje gång jag läser dina inlägg om EK :D.

Du skriver med underbar humor. Och tror nog vi alla under perioder råkat på denna arketyp av person *gapskratt*.

Stor kram

Ellinor sa...

Men vad sjutton är det för människa!? Hon upphör sannerligen aldrig att förvåna. Det måste ju vara något som inte står riktigt rätt till hos henne...
Kram

Gafflan sa...

Hjälp! Hur tänker den där EK egentligen? Stackars C.

Mamma med ambitioner sa...

Ja vad kan jag tillägga. Hade någon av oss, dina följeslagare stött på EK hade vi nog strypt henne på stuts. Men ni verkar tänka att det är nog bättre att gilla läget. Det är kanske lugnast så .... men ibland undrar jag vad sådana människor tänker. Hon måste må väldigt dåligt och ha tappat all respekt för sin omgivning.
Kram Kristina:)

Mamma med ambitioner sa...

Förresten hur har du det med packningen? Åker ni tidigt i morgon bitti eller? Jag hoppas att laptopen får följa med. Vi vill ju också vara med på ett hörn. Är det samma gäng som i fjol eller?
Attans vad nyfiken jag blev.
Varma kramar i allafall och ha det bäst. :)

Fröken Isakson sa...

Nä men hur skum får man vara. Och att C bara gör som EK säger. Kram kram till dig sötis

Hemmabloggaren sa...

Öööö, kanske dags att ta och läxa upp den där EK en gång för alla.

Mrs. S sa...

Men vad är det för människa. Jag skulle smyga mig dit innan EK kommer och gömma mapparna!

Gun sa...

Hahaha! Vilken idiot! Jag hade aldrig gjort som hon sa! Hade hellre lyssnat på hennes ältande för resten av mitt liv!