söndag 21 februari 2010

Ilva = dålig service

Vi köpte en soffa på Ilva för drygt ett år sedan. Vi är väldigt nöjda med soffan, men nu har en del av soffan börjat släppa på tyget. Så det är helt sladdrigt, övriga soffan där är tyget spänt. När vi idag försökte reklamera detta fick vi veta att tyget får lov att töja sig 10%! Soffdelen är 120 cm vilket betyder att 12 cm tyg får lov att ligga och sladdra? Inte så snyggt. Var vi inte nöjda med det svaret skulle vi kontakta reklamationsnänmden...
Jag tycker det är såå dålig service! De är jättevänliga när man är där och handlar men har man en reklamation är man pestsmittad. Skäms Ilva! Jag tänker aldrig handla där igen.


10 kommentarer:

ansepanse sa...

jo, så´nt är urdåligt, ingen bra reklam för företaget
kramar

sienneis sa...

Det var det dummaste jag hört.
Jag jobbade på Asko innan det försvann från Sverige och har ALDRIG hört talas om ngt liknande. IFALL kunden själv inte väljer ett tyg som faktiskt inte är lämpligt för soffor- vilket man som säljare SJÄLVKLART skulle avråda ifrån och tala om varför...

Låter väldigt skumt...
För jag antar att detta INTE var någon information ni fick innan? Stå på dig... Tjata, det är alltid så man får något. Snälla vänliga människor får ingenting. Tyvärr...
Stå på er. STÅR det inte någonstans ATT tyget KAN/får töja sig så har ni rätt!

Så lätt är det inte att komma undan, inte!

Amazingdays sa...

Jag har flippat ut direkt. Det svaret hade jag inte köpt! Heja, heja från mig till dig!
Kämpa på!
Lycka till

BP sa...

Oförskämd helt enkelt. 10% det är ju sjukt. Reklamationsnämden next! Helt klart. Ge dig inte där... om bara för principens skull.

Petra sa...

10 % kan inte vara sant, snarare 2-3 sm kanske max. Superdåligt och tycker absolut att ni skall gå vidare med detta. Kram

Vilda tankar! sa...

Först är det trist att sofftyget inte håller måttet sen är det trist med ett dåligt bemötande & det tredje "tristet" är att börja klydda med reklamationsnämnden. För det finns ju inga garantier att man får rätt där heller. Men det låter onekligen som att en anmälan är på sin plats.
Säga vad man vill om IKEA men där har man i alla fall en helt annan inställning till den här typen av problem.
Jätte mycket lycka till!
Kram

Ellinor sa...

Om jag inte minns fel så säger lagen (?) att tyget får töja sig en rimlig procent...och 10% tycker jag låter väldigt mycket! Det skadar ju inte att kontakta reklamationsnämnden och höra vad de har att säga. En soffa är ju ingen billig sak och man väntar ju sig att den ska hålla några år.

Kram och lycka till!

anna sa...

Huamej! Vi som precis köpt 2 soffor på Ilva. De har förvisso inte levererats ännu?!

Får man verkligen behandla kunder så? Jag tycker att ni ska stå på er. Det rör ju faktiskt sig om en hel del pengar...
kram anna

Emelie sa...

Det finns en del tyger som töjer sig mycket, till exempel bomull. På David vet jag att vi alltid avrådde kunder som ville ha ett visst tyg till en viss soffa om det var ett tyg som töjde sig mycket och en soffa som inte tål det (kan ju variera hur mycket det spelar roll från soffa till soffa). Nästan alla tyg töjer sig lite men ofta är det knappt märkbart. Det är RIKTIGT dåligt att de inte informerar om detta, samt att de har tyger som töjer sig så mycket i sitt bassortiment, det är riktigt oproffsigt! Jag hade verkligen stått på mig med reklamation!

Kram!

Anonym sa...

Har köpt soffor på Em möbler .Tyget blir större och fyllningen mindre. Fick nya soffor. Samma sak igen och likadant med skinnfåtöljen, som vi också fått byta. Trodde att de hade kvalitetsmöbler.