måndag 8 februari 2010

Första dagen i Idre!


Måndagen startade med en härlig morgonsol. Utsikt från vår stuga! Är det inte helt otroligt vackert?
En bra skiddag börjar med en bra frukost. Här skulle det bli mannagrynsgröt. Visst är det jobbigt när kastrullen är hal och inte riktigt vill stå still?
Det tyckte i alla fall mannen när han stod vid spisen i morse!


Nåja, det blev en ny laddning gröt och golvet och sittpuffarna barnen lekte med blev riktigt rengjorda!


Här är vi i alla fall! På väg mot toppen!




12 kommentarer:

Helena sa...

Å vad härligt!
Jag låtsas att jag sitter i liften före er och tar kortet då hihi :)

Känner att man är rätt sugen på att komma iväg på semester nu.

Sandra på Ön sa...

Åh vad härligt! Vad avundsjuk jag blir!!
Se till att njuta riktigt!
Kram

Mamma med ambitioner sa...

Kära nån... nu klarnade det och jag förstår varför din kära måste ha så mycket kläder med sig......... skämt och sido, har han slängt dem på golvet nu eller?
Jag är inte alls avundsjuk på er semester utan njuter av att stiga upp tidigt och cykla till jobb eller NOT
Kramar i massor:)

Afrodite sa...

Men åh, vilket missöde! Annars var det ju helt underbara bilder! =)
Hoppas ni får en underbar semester!
Och åkomman jag verkade ha dragit på mig i morse är nu ett minne blott...*ta i trä* Mycket märkligt var det. Två timmars sömn - sen var jag fit for fight igen. =)
Må gott och var rädd om dig i backarna!

Ellinor sa...

Oj, så kan det gå :)
Hoppas att det blev lite ätbar gröt kvar till er i alla fall.
Kram

Daniel sa...

Så idylliskt!

Försiktigt i backen! Inget störtlopp tack

Gun sa...

Åh vad härligt! Det ser så underbart ut!:)

BP sa...

Mycket fina och vackra bilder... bortsett från fadäsen i köket. Oooops. Vilken sinnesnärvaro att fota. Ja, det gäller ju att prioritera, eller hur;-)

Vilda tankar! sa...

Både upp och ner första dagen!
Vilken fantastisk himmel, den skånska himmeln ser helt annorlunda ut.
Njut!

Vilda tankar! sa...

SV: på din fråga om pojkarna kom upp i morse så gick det fint och enligt storebror var matchen
s-k-i-t-b-r-a!

Fröken Isakson sa...

Vad underbart mysigt det ser ut. Men era stackare med gröten. kramisar

Hemmabloggaren sa...

Hoppsan kan man säga!

Ni ser ut att ha det ganska soft i alla fall.

Kram.