måndag 22 februari 2010

Hur är jag?

Har ni tänkt på att när man läser andras bloggar så vet man en hel del om den människan men det finns så mycket som man inte vet. Det är ju så det ska vara. Men gör ni som jag? Jag målar nämligen upp en bild om mina olika bloggvänner hur jag tror de ser ut, hur de är, hur gamla de är, var de bor och hur deras liv ser ut osv.
Jag hade tyckt att det vore väldigt roligt om ni berättade hur ni tror att jag är, hur mitt liv ser ut eller annat ni kan komma på. Hur uppfattas jag? Skriv gärna både positiva och negativa saker! Vem vågar?

16 kommentarer:

Helena sa...

Jag tror att du lever för din familj, men du glömmer inte bort dig själv. Jag tror att du fortfarande är jättekär i din man och att dina barn är väluppfostrade.

Känns som att ni har mycket nära vänner, att du trivs på ditt jobb och att du helt enkelt trivs i livet. En positiv och "nyttig" kvinna. Många ser nog upp till dig.

Alla rätt? ;)

anne sa...

Mmm...Ser att Helena är inne, åtminstone delvis, på samma spår som jag. Du har en rejäl och bra man, fina, aktiva men inte alltid helt lättmanövrerade döttrar. Du trivs hyfsat bra på ditt jobb (som jag faktiskt inte vet vad det är), men där har vi då EK som inte är helt sympatisk. Jag tror att du har ett vackert hem som du pyntar och grejar med, men eftersom du har mycket höga krav på dig själv är du inte alltid nöjd med det du ser.

Ni har nog en balanserad ekonomi och åker på familjesemestrar ett par gånger om året. Du gillar att träna och är en social person. Du är i 35-årsåldern.

Sedan med tanke på hur "på" du är när det gäller mina rebusar så tror jag att du är en vinnarskalle, säkert en dålig förlorare...

Alla rätt? :)

Petra sa...

Shit vad svårt. Jag valde att inte titta på de andra som har skrivit. Jag tror så här:

En kvinna som lever för sin familj, familjen är otroligt viktig. Uppskatar de goda sakerna i livet som att resa, umgås med sina vänner och har ekonomiska möjligheter att göra det som faller in. Verkar vara en mycket snäll och go tjej.

Kram

Ellinor sa...

Jag tror att det är oundvikligt att inte skapa sig en uppfattning utifrån den information man får om personen i fråga...men är det inte så om alla människor man lär känna? Det finns alltid hemligheter eller något man inte gärna delar med sig av. Men å andra sidan behöver man ha det där som bara är en själv också ;)

Stor kram

Vilda tankar! sa...

° lever för familjen
° drömmer om att byta jobb...
° har en vassare humor än vad du visar här
° gillar inredning men det är inget brinnande intresse
° ogillar orättvisor skarpt
° älskar umgänge, gärna med tillhörande aktiviteter.
° går inte o drar särskilt länge utan att ha ett "projekt" på gång.
° väldigt omtänksam och mån om dina närmaste
° bra social uppfattningsförmåga på händelser i din omgivning
° klok grubblare!

Rätt eller fel? Som du skriver man målar upp en bild utan att ha träffats. Vi byter några ord var o varannan dag, det är både kul & kusligt.
En låtsasvärld i den riktiga världen.
Men det är rätt kul, och kul att höra om jag prickat några rätt!
Ha det bra så länge kram Monica

Amazingdays sa...

Shit vad svårt.
* Tycker att man ska säga sin mening men inte i absurdum.
* Lever ett bra familjeliv med en bra och omtänksam man.
* Barnen är ditt allt.
* Tycker om att uppleva saker, både på hemmaplan och bortaplan

Det finns inget som är rätt eller fel utan det är alltid betraktaren som bildar sin egen uppfattning. Man kan aldrig lära känna någon helt och hållet. Inte ens den man lever tillsammans med.

Ibland undrar jag ifall bilden skulle varit densamma om man hade känt varandra i många år.
Spännande!

SV: Det även bra med bullar...
Kram

BP sa...

Ha, ha, ha. Jag gör som du och föreställer mig hur bloggkompisarna "är". Ganska roligt faktiskt.
Du är
- en otroligt sympatisk person
- du har ett socialt liv (trots barnen)
- välstädat och fint hem
- främjar dina dötters intressen
- himla snygg man som du älskar
- tror att du är lycklig och stabil i ditt förhållande till man och barn

Tingeltangel sa...

Vilken svår och rolig uppgift.
Jag tror
-att du är en sportig tjej
-att du spenderar mycket tid med familjen, både med dina barn och med den större familjen som inkluderar era föräldrar och syskon
-att du är glad och utåtriktad och gillar att vara med vänner
-att du även har tid att vara för dig själv och läsa och göra saker som du gillar
Så ett par fånigheter. Jag har fått för mig att
- du har blont lockigt hår
- att din man är äldre än du.
Kommer facit i morgon?

Gun sa...

Jag gör som du och tror nästan att det är oundvikligt. Det är ju samma sak när man läser en bok, i alla falll för mig.

Jag tänker mig dig som en ganska välutbildad smart kvinna som tänker på ditt utseende utan att överdriva. Familjen är ditt allt. Du älskar din man och du tycker barnens intressen är viktigast. Du njuter av livets goda (vin, mat, resor) och är väldigt social och bjuder gärna hem vänner på middagar. Du är en trevlig, gullig och person med massor av humor och gillar fräckisar. :D

Hade jag rätt?

Afrodite sa...

HA HA HA! Usch vad svårt! jag vågar nästan inte...=)
Jag vet att du (som jag haha) är en sympatisk person som är mycket mån om din omgivning (är du kräfta oxå månne?). Jag tror att du har ett jobb som du trivs med (lärare) och att du är en smart och humoristisk tjej! Du älskar din familj och ditt hem (kräfta igen) och uppskattar små glädjeämnen som sätter extra guldkant på tillvaron; god mat, ett (eller två) glas vin, goda vänners lag, semesterresor och mannen och barnen...=)
Jag tror att du är en blond skönhet som mäter 165 öh och som månar om ditt yttre...=) Så ser jag dig framför mig i alla fall...=) Skulle ju kunna hålla på for ever här...du är en härlig typ, helt enkelt! =)
Hahahaha...nåt rätt eller?

Mary sa...

Som person tror jag att alla ovan har rätt om dig. Utseendemässigt tror jag dock att du är ganska lång, typ 178 cm (bara för att dina vänner ska se UPP till dig ;)och att du inte är blond utan mer åt det bruna hållet.
Instämmer också i att du är en härlig typ med ekivok och torr humor som gillar att dricka vin, fast mer än ett glas (mer typ 21 st tillsammans med några väninnor).Och när du blir pensionär så går du klädd i leopardmönstrade kläder för att känna dig ung och hipp ;) Ha ha ha
Ja ja, jag bara gissar...

Anonym sa...

Jag tror jag måste få återkomma. Jag har inte bestämt mig än för vem du är.

Mamma med ambitioner sa...

Vilken kul grej!
Ja vi känner ju varandra ganska bra och mycket av texten i de övriga inläggen hade jag också skrivit. Vill dock tillägga att du är stora syster, en ibland orolig själ som tänker förmycket på andra och förlite på dig själv. Du fyller 40 eller hur? Du är väldigt bestämd. En omtyckt vän, en klassmamma som fixar allt, Du finns alltid där om någon behöver dig. Du testar massa olika sporter men kommer aldrig riktigt in i någon sportande vardag. Du säger jag älskar dig till din familj ofta. Oj! Jag skulle ju bara lägga till lite. Ha en bra dag vännen min.

Fröken Isakson sa...

Jag gör precis likadant :D.

Jag tror du är en toppentjej som är go och glad och har en underbar familj. Gillar livets goda och lägger mycket tid på dina barn.

Kram kram

Anonym sa...

Skulle säga att allt stämmer utom det där med blond skönhet runt 1.65som ju snarare är en beskrivning utav mig. (måste bara tillägga att jag ju känner dig in real life sedan urminnes tider.) Cola peps

Malla sa...

Men oj, jag har inte hållt till här så länge, men jag tror du är rolig och jordnära och snäll. Och cool.

Tack förresten, jag diggar min design jag med :P