onsdag 10 februari 2010

En hjälpande hand

På en restaurang här i backen, där ligger toaletterna en våning ner. För att ta sig dit måste man gå i en spiraltrappa som är väldigt smal. Det är inte helt lätt när man har pjäxor på sig.
Jag och väninnan står och väntar vid trappan för att gå upp då en pappa och en son är på väg ner. Sonen pratar hela tiden men vi ser inte honom, han har hjälm på sig. Pappan är nere först och springer in på toan och lämnar pojken i trappan, vilket vi tycker är konstigt eftersom han är så liten. Vi tittar på varandra och ger varandra menande blickar. Hur kan pappan bara springa i väg utan att se till så att sonen kommer ner säkert?
När pojken nästan är nere tar min väninna honom under armarna och lyfter ner honom den sista biten. Pojken försvinner in på toaletten.
Efter en stund går vi ut för att sätta på oss skidorna. Pojken och pappan står också där ute. Det är då vi upptäcker det, han är inte en liten pojke på 4 år som vi trodde utan en större kille som är kortvuxen...
Undrar vad han tänkte när min väninna högg tag i honom i trappan...


Idag var det kallt, riktigt kallt. Mellan -10 och -22 beroende på var man befann sig. Men en klar himmel och strålande sol gjorde att det var riktigt skönt i dag också. Nästan helt vindstilla, bara 2 m/s.

14 kommentarer:

Kristina sa...

Hahahaha, fy fan vad roligt! Jag skrattar nästan ihjäl mig här hemma!
Vi hade precis en sådan trappa ner till toaletterna i Tegefjäll också så jag ser det precis framför mig!
Hahahahaha

David Svensson sa...

Suveränt!

Petra sa...

Jag dör vad jobbigt pinsamt. En helt underbar historia som kommer att tas upp många gånger tror jag. Kram

Mamma med ambitioner sa...

Herregud vad pinsamt men kul för mig som läsare. Jag kan se det framför mig. Veckans bästa efter grötfixaren då.........

Vilda tankar! sa...

Aj då, det kommer att bli en
"kommer du i håg när... historia" som aldrig glöms!
Det verkar inte vara någon trängsel i backen heller.
Jag tycker det är supermysigt att gå ut och äta när vi är i fjällen. Vet inte hur det är i Idre men i Lindvallen finns det en mängd fräcka ställen att besöka.
Vi var ute och åt alldeles för lite i julas. Efteråt går man bara hem till stugan och glider ner i soffan med ett glas vin mmmmm, det är en härlig semester.
kram

Emelie sa...

Hahahahahha, det var det roligaste jag har hört sedan ja...jag vet inte vad! Fy farao vad kul, Kristina ringde mig och berättade och jag låg nästan dubbelvikt av skratt, hahaha, så himla pinst kul!

Härligt att ni verkar ha det bra för övrigt, bilderna ser ljuvliga ut. Hade vi inte skullat åka snart hade jag varit sjukt avis :)

Kramar till alla!

anne sa...

HAHAHAHAHHAAAAA!!!!! Det var dagens nästbästa skratt!!!!! Jag hade velat se det där!!!

Gun sa...

Hahaha, men stackars kille!

Afrodite sa...

HA HA HA HA HA!!! Dagens bästa!!! =) undrar vem som tyckte det var mest pinsamt...killen eller väninnan...!!?? Hihihihi!

Dubbelörn sa...

Himmel vilket uppvaknande! Sitter här o skrattar så jag nästan trillar av stolen. Var tvungen att berätta detta även för min man som också fick sig ett gott skratt så här på fredags morgonen... *skrattar dubbelvikt*

Sensmoral... Ta hand om dina egna barn men ge tusan i andras! *asg*

Stor kram

Renee sa...

Hjälp va pinsamt, men det måste ha sett roligt ut.

ansepanse sa...

hahaha - undrar vem det egentligen var mest synd om

Laila sa...

*gapskratt* Så härligt! :-D

Det är bara att leva gott på historian och gå vidare i livet.

Anonym sa...

Hahaha! Helt galet :-)
Jag hittade länken hit hos Anne, och jag kan bara hålla med henne :-)
Med risk att det blev dubbelt nu, så skickar jag kommentaren igen... Vimsigt, men jag vet inte riktigt vad som hände ;-)