tisdag 16 februari 2010

Samlagsbulle!

Det här inlägget är gammalt och vi brukar skratta åt det varje gång vi äter semlor/fastlagsbullar. Min mamma är inte lika glad över att jag varje år tar upp det. Men man är ju fortfarande barn i föräldrarnas ögon, så jag gör naturligtvis tvärtom vad mamma vill och lägger in detta inlägget ytterligare en gång!

Nu börjar det närma sig fastan och då ska man ju äta semlor eller fastlagsbullar som vi också kallar dem. Det kan ju ställa till problem när en sak har flera namn. Det gjorde det för min mamma. Hon skulle in och handla två semlor men kunde inte bestämma sig för om hon skulle säga semla eller fastlagsbulle vilket resulterar i att när det är hennes tur så säger hon:
- Två samlagsbullar!

ps. Tydligen var det en man i kön framför min man som också gjorde denna felsägningen! :)

12 kommentarer:

Petra sa...

Nähäääääääm jag dör av skratt. Helt underbart. Kram

Gun sa...

Hahahahahahahaaaaa!!! Det var ju hur kul som helst! Din mamma måste själv ha tyckt det också..

enligtanna.blogg.se sa...

Det blev ju jättebra och fint med signaturen.
kram anna

BP sa...

Ja, jag dör också av skratt som Petra och Gun :-))))))).

PS. Okay dp, jag skippar tankerna på allt vad samlag heter då;-) DS

Afrodite sa...

HA HA HA!!! Dagens bästa! Jag formligen älskar din mamma! =)
Och jag kan sannerligen förstå att ämnet dyker upp MINST en gång om året!
Kram och sov gott!

Anonym sa...

Och jag tycker att det är lite tjatigt.
Kram mamma

Helena sa...

Hahahahaahahaha!
Vad fel det kan bli :)

Fröken Isakson sa...

Hahah underbart! Vad kul. kram kram

Ellinor sa...

Haha, tänk så fel det kan bli ibland ;)

Daniel sa...

Dagens bästa!

Det där ska jag säga åt söta bulleförsäljaren i finnbyn nästa år!

ansepanse sa...

den var för bra - hahaha
stackars din mamma
kramar

anne sa...

HAHAHAHAAAA!!!! Härligt! Jag tror jag fått nog av samlagsbullar för i år...