tisdag 17 november 2009

Egoistiska kollegan

Måste bara skriva om min egoistiska kollega.
Idag var vi alla samlade och det delades ut papper till alla. Egoistiska kollegan (EK) och kollega A är de som får pappret sist och då visar det sig att det bara finns ett exemplar kvar. Här hade ju en normal människa tänkt att det bara är att kopiera upp ett ex till, men EK hoppar upp ur stolen och sliter till sig pappret mitt framför näsan på kollega A och säger:
-Jag tror nog att det är viktigare att jag får det här pappret än du!

16 kommentarer:

BP sa...

Taka om för denna egoistiska, osympatiska kollegan vad ni tycker om henne. Alternativt, låt henne smaka på sin egen medicin. Förresten frysa ut henne låter som ytterligare ett val ;-)

Anonym sa...

Tänk om jag är din egoistiska kollega och läser här på din blogg.

Anonym sa...

Men jag är inte din egoistiska kollega. =) Skulle bara skoja med dig, men tänkte sedan att det där kanske inte var så kul ändå. haha! En del saker är svårskojade på nätet. *s*. Kram på dig och hoppas att det reder upp sig på ditt jobb. Inte kul när vissa bara tänker på sig själva.

Svägertorp. ;=)

Jess sa...

sv Svägertorp:Hehe, hade min EK läst bloggen, så kanske det rent av hade varit bra! ;)
Men det gör hon inte (vad jag vet) :)

anne sa...

Fan, hon skulle ha sagt ifrån! MORRRR!!!

Gun sa...

Vissa har missuppfattat det där om att man ska tänka på sig själv.

Helena sa...

Det är ju nästan så att man tycker synd om EK. Herregud vilken jobbig människa.

Jag hade ju tyvärr inte kunnat hålla tyst så det är ju bra att jag inte jobbar hos er :)

Fröken Isakson sa...

Hua, ja det finns människor till allt. Det är underligt, man slutar aldrig att förvånas över människors dumhet. kram

Vilda tankar! sa...

Trist!
Kanske dags för ledningen att agera!
Den enskilde på en arbetsplats har naturligtvis eget ansvar, men kan också köra på så länge ingen (ledningen) tar SITT ansvar!
Skitjobbig situation när vuxna människor inte uppträder som vuxna. Det blit pest att gå till jobbet och energin läggs helt på fel saker!
Ha en så bra onsdag som det går!

Ellinor sa...

Men oj, hur gammal var hon, 13?

Afrodite sa...

Underbar personlighet, den där EK...Not! Usch och fy för såna människor! Kram och ha en bra dag! =)

Mrs. S sa...

Hoppsan! Där hade någon vaknat på fel sida. Tänk att göra ett problem av något som egentligen ine var något problem. Som du sa- det är ju bara att göra en till kopia...

sienneis sa...

Haha, jag kan inte annat än skratta?!
VILKEN MÄNNISKA?!!!
Det är så sjukt så man kan ju inte annat än skratta!!!

Tänk ändå att de är så många...
Jag förundras VARJE dag över att vissa är så TOTALT befriade från självinsikt, lite heder och moral.

Skakar huvudet :)
Kram

Jill Wegerup sa...

Låter som en väldigt trevlig prick. Verkligen. Pinsam.

Bloggar på min gamla sida igen. Välkommen dit. Kram

Sandra på Ön sa...

Usch vilken hemsk människa. Jag skulle inte klara av att hålla tyst en sådan gång. Skulle ha varit tvungen att ifrågasätta varför hon behöver det bättre.
Jag förstår inte vad de tänker med.

Emelie sa...

ja men det blev ju ett kul inlägg och en bra diskussion, kanske ska du tacka henne? ;)