torsdag 12 november 2009

En vanlig torsdag

Idag har vi varit på de Antirasistiska filmdagarna och sett "Inte som min syster". En mycket stark film om religion och kultur. Har ni möjlighet att se den så gör det. Tror att de fortfarande visar den på Svt-play.
Sista dagen som jag jobbade denna veckan, härligt!
Ikväll är vi några föräldrar som ska förbereda inför barnens Nobelfest i morgon kväll. Hela A:s klass ska vara med. De har tränat hela veckan på bordsskick, vals och hålla tal. Pojkarna ska bjuda upp flickorna till dans och det blir Nobelpris-utdelning. De får nog en helkväll!

6 kommentarer:

Gun sa...

Vad bra med Antirasistiska filmdagar. Är det i skolan det ordnas? Du är lärare, eller?

Petra sa...

Men så roligt det måste bli. Jag förväntar mig lite uppdatering :-)

Kram

Vilda tankar! sa...

Det har varit något av det roligaste genom barnens uppväxt, att få vara med när det händer något i deras klasser eller idrott!
Man vinner så mycket av att engagera sig!
Heja dej och ha det så kul!
Hoppas du berättar mer om deras nobelfest!
Ha det gott!

Mamma med ambitioner sa...

Så söt hon är er nya glassiga familjemedlem. Jag har inte sett filmen så jag får nog lyda ditt råd.
Visst är det kul med Nobelfest. Hoppas vi får se en bild på A innan hon ska iväg. Så kul att ni föräldrar hjälper till, jag är jätte nyfiken och hade gärna suttot som en liten spindel på väggen :)

Camilla sa...

Ojojoj då var det i morgon. Hur ska du kunna låta bli att gå dit ???

Ellinor sa...

Vilket bra initiativ, var barnen med också?
Hoppas de får en lyckad Nobelkväll.
Kram