onsdag 4 november 2009

Ullared

Såg ni programmet om Ullared?
Jag missade det men hann se de sista 10 minuterna av programmet. Det finns verkligen många speciella människor i vårt avlånga land. Det som förvånade/chockade mig mest var den skånska familjen som sparade pengar i ett år och sedan åkte upp till Ullared och campade där i två veckor och åkte och handlade i princip varje dag!!!!!
De verkade fylla sitt tält med saker från Ge-Kås. De köpte allt där, julklappar, presenter, barnen fick se allt de skulle få - jippi, vilken överraskning...
Jag vet inte om man ska skratt eller gråta?
Jag har varit i Ullared två gånger, jag kan tänka mig att åka dit igen. Men från att åka dit någon gång till att campa i två veckor, där är steget väldigt långt.
Att Robert Wells har spelningar där, förvånade också mig! Fast det är klart, ska man vara där i två veckor behöver man väl lite underhållning.

16 kommentarer:

Vilda tankar! sa...

Ja jösses!
Då missade du att familjen "skäms" spenderade
50000kr. på sitt lilla Ullarednöje!
Pinsamt!
Ett program med den vanlige shopparen hade väl inte
fångat ens intresse på det viset som en galen skånsk kvinna.
-kommer man ändå sitta klistrad nästa program?
-ja, förmodligen!
(själv har jag varit där 3g.)
ha det gott!

Gun sa...

Jag missade det, men ska se nästa gång. Det är kul att se "ovanliga" människor i farten och att skratta åt eländet:)

Ellinor sa...

Innan jag träffade min sambo hade jag aldrig varit på Gekås (med undantag från en gång när jag var 2 eller 3 år), men vi har varit där några gånger på väg ner till Varberg och så. Man hittar alltid någonting. Dock blir jag alltid lika irriterad på allt folk där inne och brukar ge upp efter bara någon timma :P

Kram

BP sa...

Har inte sett programmet (som vanligt alltså ;-) men ärligt talat så tycker jag att storyn är helt sjuk. Åt andra sidan: alla är vi ju olika... så.
Har själv aldrig varit i Ullared. Å Robert Wells spelar oftas i köpcentra. Han har t ex varit i Täby Centrum... ja, kan du tänka dig ;-) å jag var där såklart :-)

2BarnsMamman sa...

Jag missade programmet och har inte heller haft nöjet att besöka Ullared, men inte tror jag att jag skulle vilja lägga en hel semester där..

Hoppas du har det bra i höstmörkret! Kram

Herta sa...

Jag har varit i Ullared en gång. Jag åkte dit tillsammans med en kollega för att se hur det var, via ett bussbolag. Vi shoppade väl loss på kanske 1000:- tillsammans inkl ett kvastskaft som vi inte visste varför vi fick med oss hem.

Jag tittade på programmet och förundrades över familjen som shoppade för 50 000.LIte pinsamt att följa hur hon handlade tillsammans med döttrarna. Däremot att se hur de köpte presenter mm därifrån, det tror jag att många framförallt barnfamiljer gör,till kalas och annat för att ha allt klart när barnen skall iväg åt olika håll.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hade tvn på utan ljud och såg inte speciellt mycket.. Kan tänka mig att åka dit i studiesyfte en gång...

elisabeth sa...

Det var fruktansvärt. Hu vad hemskt. Jag satt och gapade under stora delar av programmet. Förstår inte!!!!!!!

Kram
e

elisabeth sa...

Såg du Metro Bostad i fredags?

kram
e

Fröken Isakson sa...

Hihi nä det programmet missade jag. Men man fattar ju att folk är helt hysteriska, det har man märkt när man är där. Har bara varit 3 gånger och det är ju kul att åka nån gång sådär. Men campa i två veckor, hua.

Kram kram Linda

Mamma med ambitioner sa...

Såg inte programmet, har inte heller varit där. Vi åker förbi när vi kör till stugan men jag tror inte det är ngt för mig. Kanske har jag förutfattade meningar, borde nog se programmet. Har fått för mig att det är som ÖB eller RUSTA. Idag mår jag bra igen och lillkillens feber har också försvunnit. Tack för omtanken. Kram K

Daniel sa...

Jisses större än Ikea..

ja svenskar till allt! ;)))

Petra sa...

Jag skulle gärna vilja se detta. Kanske det finns kvar på play när jag kommer hem. Kram

Helena sa...

Jag såg bara slutet men ska lätt kolla på det nästa gång :) Hahahah underbara människor det finns :)

Emelie sa...

Hahaha, jag såg det!!! Eller en bit i alla fall. E ringde och berättade och sen såg vi det när vi var i telefon med varandra och bara förfasade oss. Nästan i klass med hollywoodfruar ;)

fashionhaggan sa...

det jag undrar är var dom får plats med allt dom handaler, hade dom lastbil med sig+ Och hur stort hus har dom? och vad gör dom om dom aldrog behöver gå i affärer annars?