torsdag 19 november 2009

Hört på stan! (del 15)

Jag blir väldigt irriterad över folk som jobbar med service som är otrevliga, de borde inte få ha kvar sina jobb. Men ibland är det kunderna som är urjobbiga, men jag tycker ändå att man ska fortsätta vara trevlig. Här är en liten rolig berättelse om en krävande kund:
Det kommer i en medelålders dam i butiken och vill handla. Hon frågar om hjälp och en ung trevlig kille hjälper damen. Hon har tusen frågor och killen svarar på allt och springer och hämtar andra färger i samma modell, andra storlekar , springer ut på lager etc. Efter en timme börjar han tröttna på damen som aldrig kan bestämma sig och för den delen inte verkar vara intresserad av att handla så när hon för femtielfte gången frågar om en tröja och om den finns på lager i en annan storlek, händer följande:
Killen står bakom kassadisken och då säger han:
-Vänta så ska jag se efter på vårt lager.
Efter det går han med små steg bakom disken och för varje steg sjunker han längre och längre ner bakom disken tills han inte syns längre, då vänder och går med små steg tillbaka samtidigt som han sträcker på sig tills han står med sträckta ben. Tittar på damen och säger:
-Nej du, tyvärr hade vi inte fler kvar!

7 kommentarer:

Camilla sa...

Haha den var bra. Ja - man kan ju vara serviceminded till en viss gräns sedan blir man bara mänsklig :o). Tycker han verkade ha ett otroligt tålamod !

BP sa...

Där satt den:-)

Daniel sa...

Ja där satt den! ;)

Ellinor sa...

Han hade redan gjort sin beskärda del tycker jag, stackar. Vilken mardrömskund.
Kram

Fröken Isakson sa...

Hehe!

Emelie sa...

Jag tröttnar aldrig på den historien, hysteriskt!

Carina sa...

Stackars kille,
Jag måste verkligen ge honom en eloge för sitt tålamod. Undra ifall det blev något inköp för damen???...

SV: Tack för att du tittar in till mig och lämnar en kommentar. Det är alltid trevligt.
Ha en bra lördag!
/Carina