söndag 15 november 2009

Söndag

Idag har alla mått lite bättre, men är ändå inte på topp. Vi får se hur det blir i morgon.
Jag har varit hos min mamma med systrar och blivande svåger och planerat lite inför bröllopet.
Tror de har bestämt sig för lokal, de ska väl se över finanserna en gång till innan de bestämmer sig. Men om jag tänker på min systers ansiktsuttryck när vi gick ut från lokalen så är jag ganska övertygad om att det blir den.
De tre systerdöttrarna är tillfrågade om de ville vara näbbar och alla sa ja med ett stort leende på läpparna. Nu blir det till att leta näbbklänningar!
Jag ska leta upp en klänning till mig själv också, fila på mitt tal och skriva några personliga sånger till sånghäftet. Kan tyckas att jag är ute i god tid, bröllopet är i augusti, men tiden springer iväg så det är lika bra att vara ute i god tid!
Har ni några trevliga bröllopstips!?

6 kommentarer:

Gun sa...

Roligt att planera bröllop, och vad duktig du är som ska hålla tal. Det skulle jag aldrig våga.

Sv: Tack. Jag har illustrerat en bok och håller på med en nu också.

BP sa...

Snacka om framförhållning... augusti... ja, det är nog bara tjejer som har den - framförhållningen alltså.
Å vaddå leta upp klänning... du har ju nästan ett år på dig att köpa en ny - klänning alltså.
Inga bröloppstips alls från min sid dock.

Hoppas att familjen mår bra igen imorgon!!!

Mamma med ambitioner sa...

Jag älskar bröllop och är jätte avis. Har massor av bra och kul tips. Kanske är det dags för vår bloggträff snart. Hoppas du får en bra v47 kram Kristina :)

Ellinor sa...

Roligt att få planera bröllop! Jag har inte jätte stora erfarenheter av det men tycker att det är fantastiskt vackert och roligt de gånger man får tillfälle att närvara vid en sådan tillställning.
Kram

2BarnsMamman sa...

Kul med bröllop och att dina små tjejer ska vara näbbar! Min lilla Livia var tyvärr lite för liten för att vara näbb på vårt bröllop då hon inte riktigt kunde gå (men en söt klänning fick hon i alla fall). På vårt bröllop fick alla gäster en lista med en kort (unik) beskrivning av ett antal av de andra gästerna, som de skulle hitta. Tillsammans bildade de ett lag och fick tillsammans gå en tipspromenad med frågor om oss. Det var ett bra sätt att få folk att lära känna varandra lite. Lycka till med planeringen! Kram

Emelie sa...

Hihi, vad härligt att du redan är igång med planering, jag tror jag kan känna mig lugn över att det kommer att bli ett fantastiskt bröllop! Förresten så hade du rätt, nu är likalen bokad till 14 augusti!!

Stor kram och tack för att du är världens bästa syster (delad första plats såklart)