fredag 10 december 2010

Dag 17 - Mitt favoritminne

Jag har många minnen värda att minnas men det som jag väljer att skriva om i dag är när jag födde mitt andra barn.
Min första förlossning var inte så bra, men det jag fick ut av förlossningen är något av det bästa jag fått!
I vilket fall som helst, när jag skulle föda A säger barnmorskan efter att huvudet kommit ut:
-Nästa krystvärk drar du ut henne själv!
Fick lite panik och sa att jag inte vågade, men hon övertalade mig. Det är jag glad för.
Jag tog henne, efter några fumlande tag och drog ut henne och lade upp henne på min mage. Det är nog det häftigaste jag varit med om! Att själv få lyfta upp henne och lägga henne på magen, fantastiskt!




11 kommentarer:

anne sa...

Hon är så ljuvlig och hon är så lik dig på bilden!!!

Härligt minne du har! Jag har samma från nr 3. :)

Mollan sa...

Gud vilket minne alltså =) Och så söt hon är !! =)

Jesse-Paloma sa...

Vilken söötnos!

Gud vad häftigt att själv få dra ut henne! DET ska jag försöka komma ihåg att göra under nästa förlossning.

Hörni sa...

Åh vad underbart, det gjorde jag också med yngste sonen, blev "tvingad" av barnmorskan och det är jag henne evigt tacksam! En sån stark upplevelse.:)

Anna sa...

Va härligt och va söööt hon är!
Kram Anna

Ellinor sa...

Jag antar att varje förlossning är unik på sitt alldeles egna sätt och det är verkligen så spännande att få ta del av alla dessa erfarenheter.
Kram

ansepanse sa...

vilken upplevelse :)
kramar

Helena sa...

Oj, vilket minne! Inte visste jag att man kunde få göra det själv hahah. Men det kan ju vara bra att veta inför framtiden :)

Kramis

Mamma med ambitioner sa...

Jag minns mina förlossningar med glädje och värme, vad underbart att få hjälpa henne ut. Hon är så busigt söt. Förresten, det känns som en julkalender att läsa dina dagens. Vad har dagen att bjuda på?
Ha det bäst! Kram Kristina

Heidi sa...

Va, kunde du böja dig fram över magen o DRA ut henne själv..shit, värsta akrobaten ju!! :) O vilken fin bild du lagt ut på henne..jättesöt!!

Vilda tankar! sa...

Hon är så söt, förstår att det är ett häftigt minne som kommer glädja dig hela livet!
Kram