söndag 12 december 2010

Dag 19 - Detta ångrar jag

Det skulle finnas många saker jag skulle kunna ångra. Jag skulle kunna ångra saker som jag gjort eller inte gjort, saker som jag sagt eller inte sagt men jag har bestämt mig för att inte ångra något.
Jag gör fel och säger fel saker ibland, jag är ju bara en människa,  men förhoppningsvis lär jag mig något av det och tar med mig den lärdomen i livet.
Det är i stället viktigt att tänka efter innan man säger något eller gör något. Det kan ligga till bra grund för att inte sedan ångra.
Så länge jag fortfarande lever finns det ännu chans att rätta till det jag skulle kunnat ångra. Så bättre ställa saker till rätta än att ångra.

Jag vet att det inte alltid är så enkelt, men jag försöker leva så, vilket gör det lättare än att gå och ångra varje dag!

4 kommentarer:

BP sa...

Du har så rätt Jess. Att ångra är ju bara att slösa energi på nå't som inte går att ändra längre. Mycket bättre att blicka framåt och undvika "grodor". Inte alltid det lättaste som du säger.

Anna sa...

Du har helt rätt, klart man har saker man ångrar men vissa kan man inte göra någe åt och varför då tänka på de.
Kramis Annna

Hörni sa...

Jag håller med, man ska inte slösa energi på att ångra, ingenting blir bättre av det. Alla gör fel ibland, och det vore väl för hemskt om vi var perfekta hela tiden.

anne sa...

Jepp.

Man kan också fråga sig vad det gör om 100 år.

Om svaret är "inte mycket" då kan man lägga ner ångern.