söndag 19 december 2010

Dag 26 - Mina rädslor

Jag är rädd för att dö för tidigt, att nära och kära ska bli allvarligt sjuka, att någon ska råka ut för en olycka och att de ska hända barnen något.

Jag är också rädd för fåglar. Inte så att jag skriker när jag ser en fågel eller börjar darra av skräck. Jag matar gärna småfåglarna på vintern. Har fågelbord i trädgården.
Jag är rädd för stora fåglar, äckliga tjocka fåglar. Fåglar som sitter i grupp och bara väntar. Just det, vad väntar de på?? Huuamig...


Den här bilden har jag lånat av Anna, tyckte den var riktigt läskig....


12 kommentarer:

anne sa...

Jag håller med dig och delar dina rädslor, men fåglar är jag då rakt inte rädd för. Tvärtom, jag älskar att hålla en stor, tjock höna i famnen, de är så härliga (och korkade).

ansepanse sa...

jag är också rädd för att dö för tidigt eller att någon av mina närmaste ska bli allvarligt sjuka
ha det gott

Petra sa...

Själv är jag mest rädd att mina nära skall dö. Inte så rädd för döden själv, konstigt nog.
Kram

Daniel sa...

Tycker personligen fåglar inte e så farliga
men däremot mot möss & råttor! De attackerar ju & bits!;)

Vilda tankar! sa...

Döden kan jag bli skräckslagen för ibland när jag tänker på den. Den är verkligen ångestframkallande.

Själv tycker jag att alla djur i grupp är läskigt.
En katt i ett rum = gullig
Tjugo katter i ett rum = äckligt o.s.v

BP sa...

Är inte heller så förtjust i fågelflock. Ensamma stora saker är ok, men inte i grupp. Dessutom ser dom så hotfulla ut tycker jag.
Min rädsla - värre en fåglar - är småkryp. Jag blir totalt hysterisk då.

Åsa sa...

Jag som tycker fåglar är ganska trevliga djur. Har du råkat ut för att ett gäng feta kråkor har attackerat dig någon gång??

Anna sa...

Gillar inte heller fåglar :)

Anonym sa...

Jag tycker också att fåglar kan vara mer än obehagliga.

Hörni sa...

JJag har inget emot fåglar, men i stor flock är de inte trelviga precis. Annars håller jag med dig, att det ska hända barnen något är min största rädsla.

Diana sa...

Stora pippisar är inget trevligt, men de små... naw... jag blir helt kelsjuk! Har haft undulater och de är så härliga!

Helena sa...

HIHI vad söt du är :)
Strutsen skulle man kanske inte vilja gosa med men dem andra fåglarna är mysiga :)
Kram