torsdag 16 december 2010

När man trimmar någon

Min kollega har varit och åkt Citytunneln. När hon kom tillbaka var hon väldigt imponerad och berättade om det och hon berättade även att där fanns guider på de olika stationerna. Vid en station var en vägg full av hål. Min kollega frågade vad det var för hål, om de hade någon speciell funktion. Guiden svarar:
-När vi öppnade var de hålen fyllda med choklad men allt är uppätet nu.
-Gu, vad häftigt, utbrister hon.
-Jag bara skojade, säger han då, det är designen.
-Du kan inte säga så till mig, jag går på allt, säger min kollega då.

Sen berättar hon vidare:
-När jag sagt det fortsätter han att trimma mig!

-Trimma? Du menar trissa väl? (trissa betyder reta på skånska, är osäker på om det är ett slangord)
-Va?
-Trimma gör du ju här, säger jag och pekar mellan benen, (fråga mig inte varför jag pekar där) men höga skratt blev det i alla fall!

15 kommentarer:

Åsa sa...

Man kan också trimma håret på huvudet, bara så du vet....=) Eller moppen, den går också att trimma.

anne sa...

När man trimmar jyckar så rycker man väl bara... ;)

Heidi sa...

En fråga bara: HUR vet du att hon trimmar där?? hahaha ;)
Sen vore det väl underbart om de fyllde hålen med choklad!

Tess sa...

Det finns ganska mycket att trimma...undra hur det kommer sig att du pekade just där? ;) Haha
Kramar

anne sa...

Sv. Hahahahaaaa!!!!

Inte då!

Din är bara en zirconium!!! ;)

Rut-Knut-Tjut sa...

Haha ja varför pekade du just där? :D

Diana sa...

Haha, två blondiner som träffas eller? ;) ;)

4U2 sa...

Trimma en hund tänkte jag på ...

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Det är liksom mera naturligt att trimma mellan benen än under armarna. ASG

PS. Tack för lektionen i skånska. Sla trissa min skånska mellanchef men ska låta bli att trimma honom.... DS

Vilda tankar! sa...

Här är det hunden som trimmas så ett gapflabb från mig hade du också fått för din association!
Kram!

Lysande ögonblick! sa...

hahahahahaha.

Anna sa...

Till alla bloggare!
Blogga något trevligt om Tidningskungen och få en prenumeration, värde ca 150-200 kr!
Välj mellan ELLE, Allt om Vetenskap, Allt om Whisky, Café eller Hemmets Journal.
Maila sedan ted@tidningskungen.se om vilken tidning du vill ha.
Vilken bra julklapp till oss :)

Mamma P sa...

Hahahaha! Härligt! Höjde mitt humör så här på morgonen.

Ellinor sa...

Haha, det är nog det som kallas att tala från hjärtat...man tänker inte alltid efter först ;)
Kram

ansepanse sa...

jag kanske inte är så snuskig eftersom jag tänkte på att trimma hund jag :D