måndag 6 december 2010

EK-torka

Det har inte blivit så många inlägg om EK (Egoistiska kollegan) dels för att först var hon sjuk i två veckor och sedan var jag sjuk i två veckor. Idag var vi där båda två, inget nytt under solen, hon svär över att "någon" flyttat hennes papper som hon då inte kan hitta vilket slutar med att det är hon som själv flyttat sina papper. Hon springer och stänger fönstret när vi andra öppnar för lite ynka frisk luft.
-Har ni öppnat nu igen? Måste ni öppna åt mitt håll (då hade hon inte suttit på sin plats på en halvtimme...) är här verkligen så varmt tycker ni? Jag har faktiskt varit sjuk och om jag sitter i drag kan jag bli sjuk igen och det vill jag verkligen inte! NI vet hur sjuk jag var! Jag har inte råd att vara sjuk...bla bla bla!

18 kommentarer:

Emilias sa...

Det finns verkligen folk till allt!!

Jag läser inriktning mot tidiga åldrar vilket betyder att jag får undervisa barn från förskolan upp till åk 3 :)
Längtar så tills jag är klar o får komma ut och jobba på riktigt!
Kramar

Malla sa...

haha :D Ek är ändå fortfarande Ek :)

Daniel sa...

Ush får såna människor, ryser. Å i jobbet kan man ju inte undvika (som i det privata) sådana människor.

anne sa...

Slå hål på fönsterrutan och se hur hon hanterar det!!!

Tingeltangel sa...

Jag är glad att jag har eget rum. Jag skulle antagligen göra något straffbart om det var jag som fick dela rum med EK. Du har en ängels tålamod. :)

BP sa...

Jag tycker att ni ska öppna fönstret på vid gavel, skapa lite korsdrag, sätta på kalluftfläkten och hoppas på att EK blir sjuk i två veckor till - minst. Åt andra sidan har jag ju saknat dina inlägg om henne så....

Snön har smält bort i ditt förra inlägg, men halåå hoppa högt av glädje. Hoppas verkligen att den har smält bort i 08 också.

Heidi sa...

Urk, hur orkar människan..o hur orkar ni som jobbar med henne??

Afrodite sa...

GAH!
Godmorgon! =)

Kicki sa...

Haha att hon bara orkar!

Anna sa...

Hoppas hon blir sjuk snart!
Kram Anna

Amazingdays sa...

Jag har nästan längtat efter din inlägg om EK. Jag blir lika full i skratt varje gång (du får ursäkta mig men jag kan inte låta bli). Det är kanske lika roligt för er att bli utsatt.
Ha en bra dag!
Kram

Amazingdays sa...

Ooops det blev lite fel.
Det är kanske inte lika roligt för er att bli utsatta. Men det förstod du kanske :-)
Kram

Helena sa...

Hahahahaha sicken stjärna ;)
Kram

bokhyllan sa...

Håller hon fortfarande på så där? Hur orkar hon?

Tess sa...

Haha, hur står du ut???
Kramar

Lysande ögonblick! sa...

Phu. En sak är säker, EK bjuder på roliga blogginlägg. :-)

Kram till dig!

Jesse-Paloma sa...

haha du borde ha egen kategori med denna fröken..

FÖRBIPASSERANDE sa...

För det första, vem FAN bryr som de små skitsakerna hon gör på din arbetsplats och varför? Tragiska ni är. Har läst igenom de flesta inlägg och kommentarer och det är obehagligt att vuxna människor som verkar jobba på en normal arbetsplats tillsammans med andra människor kan vara elaka på det här viset. Du borde VERKLIGEN stryka den här kategorin/etiketten på din blogg innan det blir en alvarlig angelägenthet.

Man hade ju kunnat önska att den här EK var en fiktiv käraktär, då hade du ju åtminstone kunnat dra till med lite roligare incidenter istället för dom här bagatellerna.

Mobbning rakt av.