tisdag 21 december 2010

Min dag

Eftersom det snöat en hel del i natt så var jag ute i god tid för att borsta av bilen och skrapa rutorna.
Bilen startar inte, låter som batteriet helt laddat ur. Ringer maken som fortfarande är i byn, han kommer för att hjälpa mig att starta bilen med startkablar. När jag väntar snöar jag av bilen och skrapar rutor.
Maken kommer, bilen startar och han kör i väg. In med barnen i bilen.
Jag hinner komma ut på gatan och köra 20 meter när allt börjar blinka i bilen, servostyrning = ur funktion, ABS = ur funktion, airbag = ur funktion, ni fattar. Vänder bilen och parkerar igen.
Vi har som tur är en gammal reservbil, i garaget.
In och hämta nycklar och snöskyffel, ingen som varit i garaget på morgonen så det behövs skotta. Skottar och kommer in i gamla bilen som startar! Ut med barnen ur ena bilen och in med dem i nästa.
Om det var kallt i morse? Jag vet inte, jag var svettig i alla fall!
Kom faktiskt bara en halvtimme försent till jobb.


Vi fick två julklappar till från jobb, förutom en kokbok som vi fått tidigare så fick vi en flaska starkvinsglögg och en skål från Ittala.
En burk med saffransskorpor vann jag i julklappsleken!


Ett glas vin och lite slapp framför datorn är jag värd i dag tycker jag!
En dag kvar att jobba och sedan är det dags för julledighet!

12 kommentarer:

Mollan sa...

Lite tur i oturen där ;)

Petra sa...

Vilken början på dagen. Tur att det blev bättre med presenter och vin.

Kram

Anonym sa...

Trist start men skönt att det ordnade sig. Vilka fina presenter du fick!

Tigris Predikantan sa...

Det var en händelserik dag kan man säga!
:)

Anna sa...

Vilken dag, inte så bra början, förstår att du inte frös.
Ta ett glas till vettja :)
Kram

Diana sa...

Vilken stresstart på dagen! Har ni fått igång bilen nu eller den har helt gett upp?

Hörni sa...

Jobbigt med bilen, hoppas den skärper sig och slipper lämnas in.

ansepanse sa...

där fick du jobba ordentligt innan du ens hann till jobbet :)
kramar

Vilda tankar! sa...

Snön ställer verkligen till det. Min lilla bil har jag inte kört på två veckor, den står på uppfarten men det går knappt att se den. Har sån tur att jag kan gå till jobbet!

Dina röda vinglas är bara helt rätt i dessa tider.
Vill ha!
Visst är du värd lite vin efter din dag (faktiskt jag med)
Kram

Mollan sa...

Jadu, Jess, vet du, det tar mig en halvtimme att slänga ihop den dära klänningen! Funderar faktiskt på att slänga ihop en sådan till mig själv. Utan fjäderboa. Kanske ;)

anne sa...

-Vardagsspänning, min käre Watson, vardagsspänning....;)

Sv. Brända. Och stenhårda.

Undrar om de kokade för länge? :)

BP sa...

Vilken morgon, usch!!! Vistt är det bra med en gammal reservbil. Gammal är äldst och dom funkar.
Vilka fina presenter du fick på ditt jobb. Jättekul! Å visst är du värd både ett och två vinare ikväll.