måndag 13 december 2010

Dag 20 - Den här månaden

December
Jag gillar december för att:
  1. det är julmånaden
  2. vilket ofta innebär lite extra ledighet för mig
  3. om jag har tur snöar det!
  4. det är advent
  5. det är Lucia
  6. det är julafton
  7. det är nyårsafton
  8. det är mys med familjen
  9. jag tänder många av mina ljuslyktor
  10. jag packar in paket
  11. vi bakar lussebullar och pepparkakor
  12. vi gör julgodis
Saker jag inte gillar i december:
  1. mycket folk i affärerna
  2. många människor är stressade och låter det gå ut över andra
  3. om det regnar

10 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt, visst har december sin charm!!!

anne sa...

Bra!

Mycket bra hiss och diss!!!

Åsa sa...

Lite regn nu skulle väl sitta fint? Det skulle ju i alla fall innebära att det inte är 20 minusgrader ute..=)

Tingeltangel sa...

Håller med Dig om allt! Och vilken fin liten tärna.

Anna sa...

Va fin tärna!!
Håller med dig om december :)
Kram Anna

Hörni sa...

Härligt för dig att du gillar december. Det gör jag också, men har tyvärr alldeles för lätt att påverkas av den där stressen som finns överallt.

Anonym sa...

December är en underbar månad!! Du satte pricken på i et. Vad som vi mer borde ta tillvara är mys med familjen som man gärna glömmer bort. Ta hand om dig och familjen och mys i decemberkvällen!
Kram AAs mamma

Malla sa...

Alltså era flickor är SÅ söta! :D

BP sa...

Vilken fin bild på dottern.
I din lista håller jag bara med en sak:
1. jag älskar packa in paket!

PS. Jag vet att snö är exotisk för er skåningar, men hellre tar jag regn före -9 grader;-) DS

Heidi sa...

Fin luciabild på dottern! Jag älskar vintern o vill ha mycket snö så de senaste åren har varit perfekta :)