måndag 2 augusti 2010

Första arbetsdagen är avklarad

Första arbetsdagen går oftast bra. Det enda som gick åt pipsvängen i dag var kopieringsmaskinen. Tydligen är det för fuktigt i luften för pappret så man måste byta papper som legat i maskinen varje dag och sedan kan man använda det i höst typ. Det beror tydligen på att det är fuktigt ute. Känns som om vi skulle behöva en maskin som klarar fukt.
Annars så blir det mest prat med kollegorna om semestern, långa fikapauser och utnyttjande av friskvårdstimme. Det är egentligen meningen att vi ska ut och promenera. Det gjorde vi, till tapetaffären!
Jag behöver se ut tapeter till hallen.
Det finns hur många tapeter som helst.


Fastnade lite för denna, men den gör sig inte på fotot, den är vit och bronsfärgad. Hade först tänkt mig svart och vit. Men inget är köpt eller bestämt ännu.
Barnen är hos min syster så maken och jag passade på att gå ut och äta. Eftersom vi inte tog något foto på restaurangen så försökte vi på oss ett här hemma...




För er som väntar på vad EK gjort så får ni vänta lite till, tydligen hade hon semester idag också!

9 kommentarer:

BP sa...

1. Coola bilder på dig och maken:-)
2. Tapeten - ja den är då inte i min smak. Lite för slottslik.
3. Synd att EK fortfarande är på semester. Hade laddat för fullt;-) Men den som vänter på nå't gott...

Petra sa...

Jag räknar med att du kommer med ett inlägg snart om EK.
Snygg tapet och snyggt par.

Rut-Knut-Tjut sa...

Vilket snyggt par ni är. Hoppas ni kunde njuta av en barnfri middag.

Vilda tankar! sa...

Fina bilder på er och fin tapet. Vi har inga tapeter någonstans så jag är ingen expert men jag tror det är behagligare med en tapet med ljumma färger än en med starka kontraster som svart & vitt.
Denna gillade jag jättemycket speciellt till ert hus som väl är lite äldre???

Kan verkligen rekommendera att ta dig till Västra ströö.
T.o.m Anders blev också charmad av sakerna och miljön där ute.
Kram

ansepanse sa...

vad fina ni är båda två :)
kramar

Dubbelörn sa...

Skönt att första dagen gick bra. Väntar med spänning på att EK också ska fortsätta förgylla mina dagar :D.

Underbart att ni ska till Istanbul. Du kan få tips fr mig på vad ni INTE får missa! Var ska ni bo?

Jag mailar dig!

Kram

Huskatt sa...

Ni ser så glada och fina ut tillsammans! Härligt!

Selma sa...

Maken hade hittat en del sjuttiotalstapeter hos sin pappa. Eventuellt kan det finnas av den snygga gröna så att det räcker till en vägg i vår hall.

Heidi sa...

Cool bild på dig o maken..men det borde väl vara en pussbild efter en romatisk middag ;) Men när jag tänker efter så är det svårt att få en bra pussbild..jag försökte få en sån på mig o mannen under semestern med vi ser ut som två miffon...hahaha..