söndag 8 augusti 2010

Vad jag gör


Jag lagar mat och...


...röjer och sorterar bland barnens leksaker.
Säkert helt i onödan eftersom de kommer att leka med sakerna och sedan kasta ner allt i samma låda, men det känns bra att få det gjort.


Så här såg det utan innan vi var på Ikea och handlade nya hyllor och nya förvaringslådor.
Fortsättning följer... ;)


I går när vi var på fest fick värdinnan en duk, färger och penslar. Värdinnan fick måla en vas och sedan skulle alla gästerna måla vars en blomma i vasen!
Verkligen ett trevligt minne från festen tycker jag!

15 kommentarer:

Cilla sa...

Du är så redig ;0)
Här blir det pizza & soffmys efter en intensiv vecka!!
Smaklig spis & en mysig kväll till er!!
Kram Cilla

Amazingdays sa...

Förvaring kan man aldrig få för mycket av. Hem lagade köttbullar är något av en favorit. Dina ser goda ut!!
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Kram
//Carina

anne sa...

En så trevlig present! Kanske något att fundera på...

Maten din ser god ut, här har vi kycklingfilé på gång. Kanske blir det sommarens sista grill (näää.. det är mycket sommar kvar!), maken och ungarna suckar när jag säger grill.

Ellinor sa...

Oh, vilken smart grej.
När vi var på bröllop tidigare i somras fick alla gäster skriva en hälsning på en stor linneduk som sedan skulle broderas. Det var fint tycker jag.
Kram

Malla sa...

jag har också sorterat och organiserat idag. Har nog kommit en 10% av vägen typ. Väldigt mkt återstår. Jag flyttar som bara runt på grejer. Vi har alldeles för lite förvaring!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

så fint!

Afrodite sa...

Najs! =)
Kram

ansepanse sa...

vilken rolig idé och ett fint minne av en trevlig kväll
kramar

Rut-Knut-Tjut sa...

Inte kunde vi lata oss hela barnfira dagen inte, vi röjde barnens rum vi med, så skönt! Men jag skulle aldrig kunna tänka mig laga mat idag, så det fick bli hämtmat. Och nu cola. Jättefin idé med tavlan.

Tingeltangel sa...

Bra simultankapacitet du har! Köttbullarna ser jättegoda ut.... Mina barn är så stora att de inte tillåter att man röjer bland deras saker längre. Jag undrar vad de gömmer för hemligheter på sina rum... Och det säger du nu - att sofforna är coola. Nu har vi ju redan eldat upp dem.

BP sa...

1. Idén med att måla en vas med olika blommor är ju helt kanoooon. Suveränt.
2. Ser ingen större skillnad mellan 2:an och 3:an;-)
3. Köttbullarna såg stora och riktigt goda ut.
4. Jag har förstått att du ha en otrolig simultanförmåga:-)

Selma sa...

Jag gillar också vasidéen. Dammsugaren skulle behöva motion här, det känner jag under fötterna.

Sandra på Ön sa...

Vad fint det blev i hyllorna. Vad var det för goda köttfärsbiffar du gjorde? Kram

Tigris Predikantan sa...

Har varit med om en liknande sak ... roligt för den som får en tavla att minnas!
:)

anna sa...

vilken rolig ide!
kram